نو‌اندیش و رییس آب‌رسانی شهری به مجلس سنا فرا خوانده شدند

اطلاعات روز: محمد یونس نو‌اندیش، شهردار کابل و نجیب‌الله معصومی، رییس آب‌رسانی شهری کابل دیروز برای پاسخ‌گویی به مجلس سنا فرا‌خوانده شدند. آنان به دلیل بی‌کیفیت بودن کار خیابان‌های کابل، عدم سیستم درست آب‌های دو‌طرف خیابان‌ها، ساخت بلندمنزل‌های غیر‌قانونی و آلودگی هوای کابل به مجلس فرا‌خوانده شده بودند.
شماری از اعضای مجلس سنا از محمد یونس نو‌اندیش، شهردار کابل به‌شدت انتقال کردند و گفتند که آلودگی هوا در کابل در حال افزایش است و این مسئله مشکلات جدی برای باشندگان به بار آورده است. آنان هم‌چنان افزوند که برخى جاده‌ها در منطقه‌ی برچی، خیرخانه، چهار‌راهی سرسبزی، کارته پروان و مناطق ديگر کابل خراب اند. بشير صمیم، عضو مجلس سنا گفت، مشکلات در قسمت خرابی جاده‌ها در کابل از سال‌ها به اين طرف وجود دارد و شهرداری در این قسمت کم‌توجهی کرده است.
در همین حال، یونس نو‌اندیش، شهردار کابل در پاسخ به سوال‌های سناتوران چنین گفت: «بیش‌تر خانه‌ها در کابل به گونه‌ی غیر‌پلانی ساخته شده؛ این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است. شهرداری کابل دفعتاً و همه‌جانبه به این مشکلات رسیدگی کرده نمی‌تواند، اما برای حل این مشکل کار تدریجی جریان دارد». او افزود، شهرداری کابل در نظر دار‌د که در جریان سال جاری بسیاری از سرک‌ها و پیاده‌روها را در شهر کابل اعمار کند که به گفته‌ی او، این مسئله به پاکی هوای کابل نیز کمک خواهد کرد.
از سویی هم، نجیب‌الله معصومی، رییس آب‌رسانی و کانالازیسیون شهری کابل گفت، برای تنظیم سیستم آب‌رسانی هیچ بودجه‌‌ای را از دولت دریافت نکرده و با آن‌هم برای ۵۲ هزار خانه در کابل نل آب توزیع شده و این روند در حال افزایش است. او افزود که‌ نبود ‌سیستم آب‌رسانی در شهر‌ باعث شده که در عرصه‌ی سیستم فاضل‌آب نیز کاری صورت نگیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *