ARG

رییس‌جمهور: صادرات افغانستان تا 2024 میلادی به 8 میلیارد افغانی افزایش یافته می‌تواند

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی امروز (شنبه، 20 دلو) در مراسم معرفی اجمل احمدی به‌حیث سرپرست وزارت صنعت و تجارت و احمدذکی سرفراز، شهردار جدید کابل گفته است که در نتیجه‌ی همکاری خوب و کار نزدیک با سکتور خصوصی، ارزش صادرات افغانستان تا سال 2024 میلادی به 8 میلیارد دالر افزایش یافته می‌تواند.

آقای غنی در این مراسم همچنان گفته است که از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور تا کنون استفاده نشده و دانشگاه‌ها باید در طرح‌های دولت، نقش مشوره‌دهی و اجرائیوی داشته باشند. او در مورد شهرداری‌ها نیز گفته است که این نهادها باید به نهادهای پاسخ‌گو تبدیل شوند تا شهروندان کشور در مدت زمان کوتاه، تغییرات اساسی را شاهد باشند.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از رییس‌جمهور غنی آمده است: «معماری ما باید فرهنگ اسلامی و ملی را منعکس نموده و شهرها نمایندگی از فرهنگ ما نمایند.»

در همین حال اجمل احمدی نیز گفته است که افزایش یک میلیارد دالری صادرات کشور در سال 2019، توجه به رشد تجارت، فراهم کردن زمینه‌ها در بخش‌های جدید و همکاری با سکتور صنعت و آصلاحات آن از اولویت‌های کاری او خواهد بود.

آقای احمدی افزوده است: «اندازه‌ی صادرات باید هفت برابر افزایش یابد و فرهنگ خدمت کارمندان وزارت تقویت گردد تا به دیدگاه واضح خویش برسیم.»

احمدذکی سرفراز نیز گفته است که برای توسعه‌ی شهر کابل دیدگاه واضح، نقشه و پلان موجود است،‌ اما برای حل مشکلات آن تعهد دوجانبه و همکاری شهروندان مهم است.

آقای سرفراز گفته است: «برای جلب اعتماد و حمایت مردم، ضمن استقبال از نظریات سازنده‌ی آنان، بهبود در امور، سهولت‌ها و ابتکارات بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.»

گفتنی است که اجمل احمدی و احمدذکی سرفراز روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته از سوی رییس‌جمهور غنی به این سمت‌ها گماشته شده‌اند.