وزارت خارجه‌‌ی پاکستان: با حکومت جدید افغانستان همکاری می‌کنیم

اطلاعات روز: تسنیم اسلم، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان اعلام کرده است که روابط کشورش با رییس جمهور جدید افغانستان افزایش خواهد یافت. او افزود‌ه است، هیچ‌یکی از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان با پاکستان مخالف نیستند و کشورش با رییس جمهوری جدید افغانستان در قسمت آوردن صلح و ثبات در منطقه همکاری خواهد کرد.
او این اظهارات را به روز پنج‌شنبه (28 حمل) در یک نشست خبری در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان بیان کرده است. سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان در این نشست تأکید کرده که موجودیت صلح و ثبات در افغانستان به نفع پاکستان است و روی همین اساس، کشورش در امر مبارزه با تروریزم تلاش خواهد کرد.
اسلم هم‌چنان افزوده است، برای پاکستان هنوز مشخص نیست که رییس جمهوری جدید افغانستان چه کسی خواهد شد، اما پاکستان مانند گذشته برای بهبود روابط دو‌جانبه‌‌ تلاش خواهد کرد. سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان تأکید کرده که کشورش برای گرفتن مسئولیت حفظ و کنترول سرحدات بین دو کشور حاضر است.
او می‌گوید که حکومت افغانستان و ناتو نیز در آن‌سوی سرحد پاکستان برای جلوگیری از عبور تروریستان اقدام کنند. به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان، اسلام‌آباد برای کنترول و نظارت مرزها دوازده هزار پاسگاه امنیتی جدید را ایجاد کرده است.
این اظهارات مقام‌های پاکستانی در حالی مطرح می‌شوند که حکومت همواره اعلام کرده است که پایگاه‌های اصلی طالبان در وزیرستان شمالی پاکستان اند. به گفته‌ی مقام‌های حکومتی، شور‌شیان از مرز وزیرستان شمالی وارد‌ افغانستان شده و حملات انتحاری و انفجاری را در کشور انجام می‌دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *