NDS

دو شبکه‌ی شش نفری و دو نفری آدم‌ربایان در شهر کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که نیروهای قطعات خاص این ریاست دو شبکه‌ی شش نفری و دو نفری آدم‌ربایان را از مربوطات ناحیه‌های دوازدهم و پنجم شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این ریاست که امروز (سه‌شنبه، 30 دلو) منتشر شده، آمده است که یک شبکه‌ی شش نفری آدم‌ربایان به سرگروهی محمدیار فرزند ظفر خان و پنج نفر از همراهانش یک طفل ده ساله به‌نام وسیم‌الله فرزند طوطی خان را از مربوطات ناحیه‌ی دوازدهم شهر کابل اختطاف و سپس به قتل رسانده بودند.

در اعلامیه‌ی امنیت ملی از این افراد به‌نام‌های محمدیار، راحت‌گل مشهور به «فرهادی لغمانی»، صفت‌الله، رفیع‌الله،‌ احمدالله و سیدحسین نام برده شده است.

افراد بازداشت شده به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی در عین حال گفته است که نیروهای قطعات خاص این ریاست در یک عملیات دیگر دو نفر از آدم‌ربایان به‌نام‌های حبیب‌الله فرزند رستم خان و احمدضیا فرزند محمد آجان را از ناحیه‌ی پنجم شهر کابل بازداشت و یک نفر را از نزدشان آزاد کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی آمده است: «آدم‌ربایان اسامی گل احمد فرزند محمد کریم منشی صرافی سرای شهزاده را از ناحیه نهم شهر کابل اختطاف و  به ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان انتقال و نگهداری می‌نمودند.»

به نقل از اعلامیه، آدم‌ربایان در بدل رهایی فرد اختطاف شده از فامیل او پول خواسته بود.