جمع‌آوری معتادان از زیر پل سوخته‌ی کابل

اطلاعات روز: مسئولان وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌گویند که با هم‌کاری وزارت صحت عامه و کار و امور اجتماعی در حدود 150 معتاد را از زیر پل سوخته‌ی شهر کابل جمع‌آوری و برای تداوی به شفاخانه‌ی جنگلک انتقال داده ‌است. عنایت حفیظ، رییس دفتر وزارت مبارزه با مواد مخدر گفت که این وزارت تلاش دارد در حدود 20 تا 30 درصد از معتادان را از سراسر کشور زیر تداوی قرار دهد.
براساس معلومات وزارت مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر در حدود 1 میلیون و 600 هزار نفر در سراسر کشور متعاد به مواد مخدر اند. مسئولان این وزارت اما تأکید می‌کنند که 104 مرکز برای تداوی معتادان در سراسر کشور فعالیت می‌‌کنند و 28 مرکز آن در کابل موقعیت دارند.
در همین حال، شماری از باشندگان کابل از جمع‌آوری معتادان اظهار خرسندی کرده و از وزارت مبارزه با مواد مخدر خواسته‌اند که روند جمع‌آوری و تداوی معتادان را در سراسر کشور افزایش دهد. فقر، بی‌کاری، فشارهای روانی و ناامیدی جوانان از عوامل اصلی افزایش معتادان در کشور خوانده شده‌اند.
شماری از معتادان کابل می‌‌گویند که با تشویق دوستان‌شان به استفاده از مواد مخدر روی آورده و فعلاً خوش‌حال اند که وزارت مبارزه با مواد مخدر و صحت عامه آنان را تداوی می‌کنند. آنان هم‌چنان می‌‌گویند، آرزو دارند که مواد مخدر را ترک و به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.
از سویی هم، مسئولان شفاخانه‌ی‌ 300 بستر معتادان شهر کابل گفته‌‌اند که این مرکز در 3 سال گذشته در حدود 5 هزار معتاد را ‌تداوی کرده است. مسئولان 300 بستر تأکید کرده‌ که در حال حاضر صدها معتاد از مناطق مختلف کشور در این شفاخانه‌‌ زیر تداوی قرار دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *