335 پایگاه نیروهای خارجی به جانب افغانستان واگذار شده‌اند

اطلاعات روز: کمیسیون انتقال تأسیسات و پایگاه‌های نظامی از نیروهای خارجی به جانب کشور در جلسه‌ی نوبتی شورای وزیران اعلام کرد که از آغاز ایجاد این کمیسیون تا کنون، 335 پایگاه مختلف‌النوع نیروهای آیساف و ناتو، به افغانستان واگذار شده‌اند.
دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که امین حبیبی، رییس کمیسیون انتقال تأسیسات و پایگاه‌های نظامی از نیروهای خارجی به جانب کشور، گزارش خود را در مورد اجرائات این کمیسیون به جلسه‌ی شواری امنیت ملی ارائه کرد.
براساس خبرنامه، شورای امنیت ملی فیصله کرد که به منظور حفظ و مراقبت تأسیسات مهم واگذار شده، در تشکیلات مدیریت‌های حفظ و مراقبت اردو‌ و پولیس ملی کشور افزایش لازم به عمل آید. هم‌چنان مشاور امنیت ملی به کمیسیون انتقال دستور داده که ارزیابی همه‌جانبه را مبنی بر امکان استفاده‌ی برخی دیگری از این تأسیسات به منظور توسعه‌ی اقتصادی و نقش بخش‌های خصوصی انجام دهد.
در این نشست وزیران امور داخله و دفاع ملی کشور نیز در مورد وضعیت عمومی امنیتی گزارش‌شان را ارائه کرده و گفته‌اند که بعد از برگزاری مؤفقانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری، در میزان تحرکات دشمن کاهش قابل ملاحظه‌ای به عمل آمده است.
سپس وزیر مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ی مشترک محو کشت کوکنار در سراسر کشور را به جلسه‌ی شورا‌ی امنیت ملی ارائه کرده و فیصله شده تا مطابق برنامه‌‌های طرح شده، با هم‌آهنگی نیروهای امنیتی و مقام‌های محلی در محو مزارع کوکنار اقدام شود.
در اخیر، شورای امنیت ملی فیصله کرد که وزارت امور خارجه در تفاهم با وزارت عدلیه روی مسوده‌ی «یاد‌داشت تفاهم میان افغانستان و کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در زمینه‌ی فعالیت‌های بشری به نفع اشخاص سلب آزادی شده» کار کنند و متن نهایی را برای تأیید به جلسه‌ی شورای امنیت بفرستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *