کاهش 50 درصدی میزان سرمایه‌گذاری در کشور

اطلاعات روز: مسئولان ریاست بورد عالی مشورتی سرمایه‌گذاران افغانستان از کاهش 50 درصدی میزان سرمایه‌گذاری در کشور خبر داده و می‌گویند که اگر به وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور توجه جدی نشود، میزان سرمایه‌گذاری‌ در آینده‌ی نزدیک تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
رحیم‌الدین حاجی آغا، رییس بورد سرمایه‌گذاران افغانستان دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت که میزان سرمایه‌گذاری در کشور از دو سال به این طرف‌ به دلیل ناامنی، فساد اداری، اختطاف تاجران و بی‌اعتمادی نسبت به حکومت، 50 درصد کاهش یافته است.
او با اشاره به این‌که در تمام ساحات تجارت (واردات و صادرات) کاهش آمده است، هشدار داد که در صورتی که به وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور توجه نشود، میزان سرمایه‌گذاری 100 درصد کاهش خواهد یافت. او هم‌چنان افزود که وضعیت گنک سیاسی در کشور باعث کاهش میزان سریامه‌گذاری شده است.
از سویی هم‌، محمد محسن ساحل پروانی، معاون بورد مشورتی سرمایه‌گذارن گفت که اعلام نشدن نتایج انتخابات باعث کاهش میزان سرمایه‌گذاری در کشور شده است. او با اشاره به این‌که کشور در حال حاضر در شرایط حساس قرار دارد، از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که نتایج انتخابات را زودتر اعلام کند، چون همه‌ی سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی منتظر نتیجه‌ی انتخابات‌ اند.
وعده‌خلافی نشود
مسئولان ریاست بورد عالی مشورتی سرمایه‌گذاران افغانستان تأکید کردند که نامزد برنده به وعده‌هایی ‌که به مردم و تاجران داده‌، عمل کند. آنان افزودند که در صورتی که رییس جمهور جدید با تاجران هم‌کاری کند، میزان سرمایه‌گذاری در کشور به ‌گونه‌ی چشم‌گیر افزایش خواهد یافت.
رییس بورد مشورتی سرمایه‌گذاران گفت: «تمام نامزدان ریاست جمهوری در کمپاین‌های انتخاباتی‌شان وعده‌‌های خوبی را به مردم و تاجران دادند. نامزد پیروز ‌وعده‌های خود را در صحنه‌ی عمل پیاده کند». او هم‌چنان از نامزد برنده خواست که در قسمت تأمین امنیت تاجران و کاهش فساد اداری در کشور تلاش کند.
قرار است نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب به تاریخ چهار و 24 ثور (ماه جاری) اعلام شود. کمیسیون مستقل انتخابات تأکید دارد که نتایج انتخابات را در وقت تعین شده اعلام خواهد کرد، اما در صورتی که هیچ‌یکی از نامزدان 50 جمع 1 درصد آرا را به دست نیاورند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *