اتباع خارجی در کشور متهم به قانون‌شکنی شدند

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی در چهارمین دور مجمع عمومی اتحادیه‌ی حقوق‌دانان کشور اعلام کردند که شماری از مراجعان ملی و بین‌المللی در افغانستان قانون‌شکنی می‌کنند. گل‌ ‌رحمان قاضی، رییس این کمیسیون از قانون‌شکنی در کشور به‌شدت ابراز نگرانی کرد.
قاضی گفت که قانون‌شکنی مراجع ملی و بین‌المللی در کشور از گذشته تا کنون به مشاهد رسیده و به گفته‌ی او، مراجع بین‌المللی که امروز خود را هم‌کار افغانستان می‌دانند، قانون اساسی را نقض کرده‌اند. او تأکید کرد که اتباع خارجی در کشور مانند افغان‌ها مکلف به رعایت قانون اساسی کشور اند و باید رعایت کنند.
قاضی هم‌چنان افزود که در قسمت تطبیق قانون اساسی کشور چالش‌هایی وجود دارند و برای حل این مشکل باید همه تلاش کنند. رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی کشور این اظهارات را دیروز (سه‌شنبه، 2 ثور) در چهارمین دور مجمع عمومی اتحادیه‌ی حقوق‌دانان بیان کرد.
این مجمع به منظور انتخاب رییس، هیأت اجرائیه و اعضای کمیسیون نظارت‌ برگزار شده بود. رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی کشور گفت، تمام حقوق‌دانان با استفاده از صلاحیت‌های مسلکی و رسمی‌شان در زمینه‌ی تأمین عدالت و حاکمیت قانون تلاش ورزند.
در همین حال، مسئولان اتحادیه‌ی حقوق‌دانان تأکید کردند که در راستای تطبیق قانون اساسی کشور تلاش خواهند کرد. این در حالی است که شهروندان کشور در جریان سال‌های گذشته‌ همواره از عدم تطبیق قانون اساسی شکایت داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *