وزارت مالیه سیستم معاشات کارمندان خود را اصلاح کرد

اطلاعات روز: وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرده است که این وزارت در مطابقت به اهداف اساسی «پالیسی مدیریت معاشات کارمندان خدمات ملکی» در معاشات کارمندان مرکز و ولایات خود اصلاحات به‌میان آورده است.

شمروزخان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه امروز (پنج‌شنبه، 15 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که هدف از این اصلاحات همسان‌سازی معاشات، کاهش سریع کارمندان قراردادی (NTA)، حفظ افراد شایسته و… بوده است.

گفتنی است که «پالیسی مدیریت معاشات کارمندان خدمات ملکی» از سوی کمیته‌ی «تنظیم معاشات» با عضویت وزارت‌های مالیه و کار و امور اجتماعی و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی ایجاد و به تاریخ 29 قوس سال گذشته‌ی خورشیدی از سوی کابینه در پرنسیب مورد تأیید قرار گرفته بود.

براساس این پالیسی، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی مکلف است تا بیومتریک کارمندان، ارزیابی اسناد، امتحان شایستگی، ارزیابی ظرفیت‌های مرتبط به بست‌ها و گزینه‌های مشخص دیگر را تطبیق کند.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت مالیه می‌گوید که این پالیسی رهنما برای تنظیم معاشات کارمندان خدمات ملکی برای پنج سال آینده است و تطبیق آن حدود سه سال را در بر می‌گیرد.

آقای مسجدی افزود که رهبری وزارت مالیه به دلیل زمان‌گیر بودن تطبیق این پالیسی، در معاشات کارمندان این وزارت اصلاحات به‌وجود آورده است. او افزود که براساس این اصلاحات هیچ‌گونه ازدیاد در سقف بودجه‌ی معاشات وزارت مالیه به‌میان نیامده، بلکه معاش کارمندان بلند رتبه‌ی این وزارت به‌شمول وزیر، معینان، رییسان عمومی، رییسان بست دوم و کارمندانی که از طریق برنامه (NTA) استخدام شده بودند، کاهش یافته و معاشات کارمندان پایین رتبه افزایش می‌یابد.

سخن‌گوی وزارت مالیه تأکید کرد که این اصلاحات در حال حاضر تنها در وزارت مالیه تطبیق می‌شود و در صورتی که وزارت‌خانه‌های دیگر نیز خواهان تطبیق این میکانیزم باشند، وزارت مالیه آماده‌ی همکاری در این بخش می‌باشد.