۱۸ جنگ‌جوی طالب در درگیری با نیروهای امنیتی در زابل کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (دوشنبه، ۱۶ ثور) تأیید کردند که در درگیری میان نیروهای امنیتی ولسوالی جاغوری و جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی خاک‌افغان زابل، ۱۸ طالب کشته شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی نیمه‌های شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۵ ثور) در روستاهای «لاغرزمین» و «ده‌همت» ولسوالی خاک‌افغان زمانی رخ می‌دهد که افراد گروه طالبان قصد حمله بر پاسگاه‌های مرزی در جنوب – غرب ولسوالی‌جاغوری را داشته است.

آقای نوری افزود: «نیروهای امنیتی ولسوالی جاغوری به منظور خنثاکردن پلان عملیاتی جنگ‌جویان طالبان، قبل از رسیدن آنان به هدف بر اساس گزارش‌های اپراتیفی نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی خاک‌افغان کمین افراز کردند که خوشبختانه پلان عملیات طالبان ناکام شد.»

به گفته‌ی او، در جریان این درگیری، ۱۰ عضو طالبان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

از سویی هم، سخن‌گوی والی غزنی تأکید کرد که در این درگیری‌ها دو نفر از نیروهای امنیتی به‌شمول اسکندر حسینی، مدیر امنیت ملی جاغوری نیز کشته شده‌اند.

ولایت زابل در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که گروه‌های طالبان و داعش در قسمت‌هایی از آن فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

ولسوالی جاغوری نیز در شمال زابل، یکی از ولسوالی امن در ولایت غزنی می‌باشد که گروه طالبان حدود چهارونیم ماه پیش از مربوطات ولایت زابل بر این ولسوالی حمله کرده بود.