یک فرمانده مهم طالبان در حملات هوایی در هرات کشته شد

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت هرات می‌گویند که یک فرمانده مهم گروه طالبان در نتیجه‌ی حملات هوایی در ولسوالی فارسی این ولایت کشته شده است.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات امروز (شنبه، 21 ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که سید عثمان، یکی از فرماندهان مهم گروه طالبان روز جمعه در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان و خارجی در ساحه‌ی «کوتل نخودی» ولسوالی فارسی کشته شده است.

آقای ولی‌زاده همچنان گفت که در این عملیات یک عضو دیگر این گروه نیز کشته شده است. به گفته‌ی او، سید عثمان رهبری یک گروه 30 نفری را بر عهده داشت که در ولسوالی فارسی فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دادند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

گفتنی است که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته نیز ملا نادم، ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی کوه نور ولایت هرات در درگیری با نیروهای امنیتی در ولسوالی فارسی این ولایت کشته شده بود.

ولایت هرات در غرب کشور از ولایت‌های نسبتا امن کشور می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن فعالیت گسترده دارد. ولسوالی فارسی این ولایت از حدود یک هفته پیش به این طرف شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و افراد گروه طالبان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *