از دو انفجار «خونین» در ولایت‌های فاریاب و کنر جلوگیری شد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که از انفجار یک ماین جاسازی‌‌شده در ساختمان مدیریت معارف ولسوالی «خواجه‌سبزپوش» ولایت فاریاب جلوگیری شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (جمعه، 24 جوزا) منتشر شده، آمده است که تیم انجنیری نیروهای ارتش یک حلقه ماین کنترل از راه دور را که در ساختمان مدیریت معارف ولسوالی خواجه‌سبزپوش ولایت فاریاب جاسازی شده بود، کشف و خنثا کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، این ماین از سوی مخالفان مسلح دولت جاسازی شده بوده است. وزارت داخله همچنان گفته است که با کشف این ماین از یک رویداد «خونین» جلوگیری شده است.

تاکنون هیچ کسی مسئولیت جاسازی این ماین را بر عهده نگرفته و کسی هم در پیوند به آن بازداشت نشده است.

ولایت فاریاب در شمال افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن کشور به‌حساب می‌آید که گروه‌های داعش و طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده دارند.

کنر

وزارت داخله در یک خبر دیگر نیز از کشف و خنثا نمودن نُه حلقه ماین ضد وسایط در ولسوالی «شلطن» ولایت کنر خبر داده است.

کشف 9 حلقه ماین در کنر

در اعلامیه‌ی این وزارت گفته شده است که این ماین‌ها به‌منظور هدف قراردادن غیرنظامیان در روستای «سواتوناو» ولسوالی شلطن جاسازی شده بود که پیش از انفجار، از سوی پولیس کشف و خنثا شده است.

ولایت کنر در شرق افغانستان نیز به‌دلیل هم‌مرز بودن با پاکستان یکی از ناامن‌ترین ولایت‌های کشور به‌حساب می‌آید که گروه‌های داعش و طالبان در آن حضور دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *