استقبال شهروندان هرات از تیم دوچرخه‌سواران راه لاجورد

اطلاعات روز: اعضای تیم دوچرخه‌سواران راه لاجورد بعد از پیمودن مسافت چهار هزار و ۱۲۵ کیلومتر طی ۷۰ روز و پس از دیدار با رییس‌جمهوری کشور، وارد هرات شدند.

شماری از مسئولان ورزشی و باشندگان هرات که در میدان هوایی بین‌المللی هرات امروز (پنجشنبه، ۶ سرطان) به استقبال این تیم رفته‌اند، سفر کاروان ورزشی دوچرخه‌سواران راه لاجورد را بی‌پیشنه و «غرورآفرین» می‌خوانند.

محمد صدیق جامی، عضو تیم دوچرخه‌سواران راه لاجورد به روزنامه اطلاعات روز گفت که اعضای تیم هفت نفره‌ی دوچرخه‌سواران راه لاجورد سفرشان را ۷۰ روز قبل از هرات آغاز کردند و بعد از رکاب‌زدن مسیر کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه به کشور برگشتند.

او افزود: «هدف این سفر رساندن پیام صلح‌خواهی مردم افغانستان به گوش جهانیان بوده است.»

در همین حال عبدالاحد صدیقی، یکی دیگر از اعضای تیم دوچرخه‌سواران راه لاجورد گفت که ساکنان کشورهای عضو راه لاجورد به شکل گسترده‌ای از این تیم استقبال کردند.

وی تاکید کرد هدیه راه لاجورد که سنگ مخصوص لاجورد افغانستان است به مقام‌های ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان و ترکیه اهدا شده‌است.

باشندگان هرات هم که امروز برای استقبال از دوچرخه‌سواران راه لاجورد در میدان‌هوایی بین‌المللی هرات صف کشیده بودند، سفر کاروان ورزشی راه لاجورد را تاریخی می‌خوانند.

باشندگان ولایت هرات از تیم دوچرخه‌سواران راه لاجورد استقبال کردند.

 نجیب‌الله صدیقی، از ورزشکاران هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که رکاب‌زدن مسیری به درازای چهار هزار و ۱۲۵ کیلومتر کار دشواری است و این ورزشکاران صفحه‌ی جدیدی در ورزش افغانستان باز کرده‌اند.

با این حال، مسئولان ورزش کشور از پشتیبانی ورزشکاران سخن می‌زنند. حمیدالله کبیر، معاون فنی و مسلکی تربیت بدنی کشور گفت که دوچرخه‌سواران راه لاجورد چهره‌ی جدیدی از افغانستان نوین به جهانیان نشان دادند.

به بیان آقای کبیر، راه لاجورد نقطه‌ی اتصال افغانستان به اروپا است و معرفی این راه از طریق ورزشکاران می‌تواند به شکوفایی اقتصادی کشور بیانجامد.

وی از تداوم پشتیبانی ورزشکاران خبر داد و گفت که در آینده‌ی نزدیک این تیم راهی برنامه‌های دیگر خواهد شد.

این در حالیست که روز گذشته محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در ارگ ریاست‌جمهوری میزبان تیم دوچرخه‌سواران راه لاجورد بود و از عمل‌کرد این ورزشکاران تقدیر کرد. به بیان مسئولان هزینه‌ی این سفر ورزشکاران را ارگ ریاست‌جمهوری پرداخته است.