کار 70 پروژه‌ی انکشافی در هرات به‌دلیل منظورنشدن بودجه‌ی شهرداری متوقف شده است

اطلاعات روز هرات: مسئولان شهرداری هرات می‌گویند که کار بیش از هفتاد پروژه‌ی انکشافی در این ولایت از شش ماه بدین‌سو به‌دلیل منظورنشدن بودجه‌ی انکشافی این اداره از سوی حکومت مرکزی متوقف شده است.

غلام‌حضرت مشفق، شهردار هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که به‌دلیل وجود مشکل فنی در طرح بودجه‌ی انکشافی این اداره، حکومت مرکزی آن را مسترد کرده است.

آقای مشفق افزود: «بودجه‌ی انکشافی شهرداری هرات دست‌کم چهارصد میلیون افغانی پیش‌بینی شده است و انتظار می‌رود تا یک هفته‌ی دیگر به حساب شهرداری هرات از مرکز کشور واریز شود.»

منظورنشدن بودجه‌ی انکشافی شهرداری هرات انتقاد تُند نمایندگان شورای ولایتی هرات را نیز برانگیخته است.

نجیب الله محبی، منشی شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که مسئولان مرکزی سالانه میلیون‌ها افغانی از مردم هرات به بهانه‌های مختلف از آدرس شهرداری هرات مالیات گردآوری می‌کنند، اما با گذشت نیمی از سال مالی تا کنون بودجه‌ی انکشافی شهرداری این ولایت را ارسال نکرده‌اند.

پروژه‌ای که کار آن به دلیل منظورنشدن بودجه‌‎ی انکشافی شهرداری هرات متوقف شده است

آقای محبی گفت که نبود بودجه‌ی انکشافی سبب شده تا کار اسفالت خیابان درب قندهار، داغ‌گیری خیابان‌های مرکزی شهر هرات و ساخت کانال‌های آب‌رَو این شهر متوقف بماند.

برخی دیگر از نمایندگان شورای ولایتی هرات اما معقتدند که مسئولان حکومت مرکزی درگیر زدوبندهای سیاسی هستند و توجهی به برنامه‌های انکشافی در ولایت‌های کشور ندارند.

داکتر نوراحمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که ساکنان هرات از افزایش بی‌نظمی شهری به ستوه آمده‌اند.

به گفته‌ی آقای حیدری اگر مسئولان مرکزی در قسمت ارسال بودجه‌ی انکشافی شهرداری هرات به‌زودی اقدام نکنند، فاصله میان حکومت و مردم نسبت به گذشته بیش‌تر خواهد شد و مردم از پرداخت مالیات و صفایی خانه به شهرداری خوداری خواهند کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *