توقف پروژه‌های انکشافی در هرات؛ طالبان: مکتوب تصویب بودجه از مرکز نرسیده است

مسئولان شهرداری طالبان در هرات می‌گویند که کار پروژه‌های انکشافی در این ولایت به‌دلیل عدم ارسال مکتوب تصویب بودجه از مرکز کشور، هنوز آغاز نشده است.

ناصر آرمل، سخن‌گوی شهرداری طالبان در هرات امروز (چهارشنبه، ۱۷ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که بودجه‌ی شهرداری این ولایت در شورای وزیران طالبان تصویب و توسط رهبر این گروه توشیح شده، اما تا اکنون رسما به این اداره ابلاغ نشده است.

او افزوده که شهرداری هرات پیش‌بینی کرده که در سال مالی ۱۴۰۲ خورشیدی، حدود یک میلیارد افغانی عواید خواهد داشت و از این میان ۷۰۰ میلیون افغانی را بودجه‌ی انکشافی و ۳۰۰ میلیون افغانی دیگر را بودجه‌ی عادی در نظر گرفته است.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی شهرداری طالبان در هرات، قرار است ۵۰ پروژه‌ی بزرگ و ۵۰ پروژه‌ی کوچک در سال مالی ۱۴۰۲ خورشیدی در شهر هرات تطبیق شوند. این پروژه‌ها شامل آسفالت جاده‌های سطح شهر، زیباسازی شهر و حفر کانال‌های آب‌رو می‌شود.

شهروندان هرات می‌گویند که اکثر جاده‌های این شهر نیاز به ترمیم، آسفالت و داغ‌گیری دارند و شهرداری هرات باید در این زمینه اقدام کند.

آنان ساخت کانال‌های آب‌رو را از اولویت‌های اصلی باشندگان این شهر می‌دانند و از شهرداری هرات می‌خواهند که قبل از آغاز فصل بارندگی، اقدام به ساخت کانال‌های آب‌رو در سطح شهر هرات کند.

براساس تصمیم طالبان، سال مالی کشور از اول ماه حمل آغاز می‌شود، اما بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۲ خورشیدی به‌تازگی از سوی رهبر طالبان توشیح شده و هنوز وزارت مالیه‌ی این گروه این بودجه را به ولایت‌ها، از جمله هرات رسما ابلاغ نکرده است.

ولایت هرات یکی از پر جمعیت‌ترین ولایت‌های کشور است و شهرداری آن در سال مالی گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری کرده بود.