نخستین‌بار یک محموله‌ی پزشکی از هرات به آفریقا صادر شد

اطلاعات روز هرات: مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که نخستین‌بار یک محموله‌ی وسایل پزشکی از تولیدات شهرک صنعتی این ولایت به قاره‌ی آفریقا صادر شده است.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که چهار موتر حامل انواع وسایل طبی که در کارخانه‌های داروسازی شهرک صنعتی هرات تولید شده، به کشور سومالیا صادر شده است.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی هرات، وسایل صادرشده شامل میزهای عملیات‌خانه، تخت خواب بیماران و شماری وسایل دیگر طبی است و ارزش آن بیش از 90 هزار دالر پیش‌بینی شده است.

مسئولان محلی هرات تاکید دارند که اداره‌ی محلی در قسمت پشتیبانی از صادرات تولیدات داخلی به کشورهای خارجی بازرگانان را حمایت می‌کند.

از سویی هم حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع هرات پیش از این به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که دولت در قسمت تأمین انرژی برق برای صنعت‌کاران شهرک صنعتی هرات و تأمین امنیت این قشر توجه چندانی ندارد.

به گفته‌ی آقای خادم، با وجود تمام چالش‌های موجود سد راه صنعت‌کاران هرات، با آن‌هم این قشر خواستار توزیع زمین جهت ساخت کارخانه‌های بیش‌تر هستند، اما دولت در این زمینه با آنان همکاری نمی‌کند.

این در حالی است که پارک صنعتی هرات در جنوب این ولایت قرار دارد که هم‌اکنون در آن بیش‌تر از 300 کارخانه‌ی تولیدی فعالیت دارد. آن‌گونه که مسئولان محلی هرات می‌گویند، تولیدات داخلی هرات هم‌اکنون به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *