وزارت داخله: در حمله بر حوزه‌ی ششم کابل 14 نفر کشته و 145 نفر زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که در حمله‌ی موتربمب طالبان بر حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل 14 نفر کشته و 145 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت داخله که امروز (چهارشنبه، 16 اسد) در یک نشست خبری مشترک با صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در کابل صحبت می‌کرد، همچنان گفت که در میان کشته‌شدگان این حمله چهار سرباز پولیس و ده غیرنظامی شامل‌اند.

در عین حال نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که در میان زخمیان این رویداد 92 غیرنظامی شامل‌اند.

گفتنی است که حوالی ساعت 9:00 صبح امروز (چهارشنبه، 16 اسد) حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل هدف یک انفجار انتحاری قرار گرفت.

سخن‌گوی وزارت داخله پیش‌تر گفته بود که انفجار با استفاده از یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده در قراول نخست حوزه‌ی ششم امنیتی رخ داده است. شدت این انفجار در حدی بود که شیشه‌های شماری از خانه‌های مسکونی تا شعاع چندکیلومتری نیز شکستند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این گروه ادعا کرده است که حوزه‌ی ششم و یک مرکز جلب و جذب نیروهای امنیتی را هدف قرار داده است. طالبان همچنان ادعا کرده‌اند که در این حمله ده‌ها سرباز پولیس کشته و زخمی شده‌اند.

حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل در کنار یک مکتب نظامی مربوط به وزارت دفاع ملی (حربی شونحی) قرار دارد. این دومین باری است که این حوزه مورد حمله‌ی موتربمب قرار می‌گیرد.

در زمستان 1395 نیز این حوزه مورد حمله قرار گرفته بود که در نتیجه 15 نفر کشته و 50 نفر زخمی شده بودند.

واکنش‌ها

رییس‌جمهور اشرف غنی حمله بر حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل را تروریستی خوانده و گفته است که طالبان به‌خاطر امتیازگیری در گفت‌وگوهای صلح بر غیرنظامیان و تأسیسات عام‌المنفعه حمله می‌کنند.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از غنی آمده است: «تروریستان با تکرار چنین فجایع و جنایات بشری نه تنها نمی‌توانند در مذاکرات صلح امتیاز بگیرند، بلکه از سوی نیروهای شجاع و دلیر امنیتی و دفاعی ما در هر گوشه و کنار کشور شدیداً سرکوب می‌شوند.»

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور نیز گفته است که گروه طالبان این حمله را به‌منظور برهم زدن مبارزات انتخاباتی و ایجاد ترس و وحشت انجام داده است.