ویدیوی دختران ربوده شده نیجریه ای بدست بوکوحرام

 بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه ۱۲ مه ۲۰۱۴ ویدیوی تازه ای از حدود ۳۰۰ دختر بچه ربوده شده نیجریه ای منتشر شد.

در این ویدیو، ابوبکر شکو، رهبر سازمان بوکوحرام که بدنبال برقرار قانون شرع اسلام در کشور نیجریه است، می گوید حاضر است این دختران مدرسه ای را با زندانیان این سازمان معاوضه کند.

هنوز سندیت این ویدیو مورد تایید قرار نگرفته، و معلوم نیست که در چه زمانی تهیه شده است.

شکو می گوید که این دختران به دین اسلام درآمده اند. در این ویدیو حدود ۱۰۰ دختر بچه نشان داده می شود که همگی حجاب کامل اسلامی دارند، و سه نفر از آنها در مقابل دوربین حرف می زنند.

شکو گفت که که این دختران تا زمان آزادی شبه نظامیان زندانی بوکو در اسارت خواهند ماند.

حدود یکماه پیش شبه نظامیان بوکوحرام به مدرسه ای در روستای چیبوک حمله کردند و دختران این مدرسه را که مشغول امتحان بودند را ربودند. تعدادی از این دختران توانستند بگریزند، اما ۲۰۰ نفر در اسارت باقی مانده اند.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ تا کنون هزاران نفر را در کشور نیجریه کشته و مناطقی از این کشور را دستخوش ناآرامی کرده است. کشور نیجریه بزرگترین کشور قاره آفریقا از نظر جمعیت و اقتصاد است.

ربودن دسته جمعی این دختران، کشور نیجریه را در مرکز توجه بین المللی قرار داده، و دولت نیجریه بخاطر آنچه که کندی در واکنش به این رویداد خوانده می شود مورد انتقاد قرار گرفته است.

میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با استفاده از برنامه هفتگی رئیس جمهوری، توجه عمومی در آمریکا را به این موضوع جلب کرده، و گفت: “شوهرم و من، همچون میلیونها نفر در سراسر جهان از این موضوع خشمگین و دلشکسته هستیم.”

روز دوشنبه اتحادیه اروپا از مداخله شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره حمایت کرد و خواستار اقداماتی علیه بوکوحرام شد. شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: “اتحادیه اروپا تلاش می کند تا به مصونیت کسانی که در درگیریهای بین المللی دست به خشونت های جنسی می زند، پایان دهد.”

هم اکنون کارشناسان امنیتی آمریکا و بریتانیا در جستجو برای یافتن دختران ربوده شده با ارتش نیجریه همکاری می کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *