دادستانی کل برای بررسی ترور یک دادستان در غور، هیأت تعیین کرد

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرده است که هیأتی برای بررسی «جدی و قانونی» ترور یک دادستان دادستانی استیناف ولایت غور تعیین شده است. این هیأت موظف است تا ضمن بررسی این رویداد، عاملان آن‌را نیز شناسایی و بازداشت کند.

در اعلامیه‌ی این اداره آمده است که عبدالمومین نصرت، دادستان ابتدایی شهری ریاست دادستانی استیناف ولایت غور بعد از ظهر روز گذشته (یک‌شنبه، 21 میزان) از سوی افراد مسلح ناشناس در 15 کیلومتری شهر فیروزکوه کشته شده است.

به نقل از اعلامیه، در این رویداد عبدالغنی، برادر این دادستان نیز کشته و دو نفر از همراهانش زخمی شده‌اند.

دادستانی کل وقوع این رویداد را «تروریستی» خوانده و آن‌را محکوم کرده است.

در اعلامیه‌ی دادستانی کل گفته شده است: «لوی سارنوالی/دادستانی کل دولت جمهوری اسلامی افغانستان یکبار دیگر تأکید می‌نماید که چنین اعمال خصمانه، کوچک‌ترین خللی را بر اراده‌ی استوار و انجام رسالت مقدس این اداره در راستای تأمین عدالت و حاکمیت قانون وارد نخواهد کرد.»

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

ولایت غور یکی از ولایات حوزه‌ی غرب افغانستان از ولایت‌های ناامنی است که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت اخیرا شاهد رویدادهای مشابه ترور افراد و کارمندان دولتی بوده است. در تاریخ 19 میزان نیز یک داکتر از سوی افراد مسلح ناشناس در منطقه‌ی «بند باین» در غرب شهر فیروزکوه تیرباران شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *