نیویارک تایمز: در یک سال گذشته امریکا 2 هزار سربازش را از افغانستان بیرون کرده است

اطلاعات روز: جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که ایالات متحده‌ی امریکا از سال گذشته تا کنون حدود دوهزار سرباز را به تدریج و خاموشانه از افغانستان خارج کرده است.

نیویارک تایمز به نقل از آقای میلر گزارش کرده است که با کاهش دوهزار نفری، در حال حاضر شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به حدود 12 هزار سرباز رسیده است.

در همین حال شماری دیگر از مقام‌های امریکایی و افغان مشروط به افشانشدن نام‌شان به نیویارک تایمز گفته‌اند که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان در نهایت به 8 هزار و 600 سرباز [تقریبا به اندازه‌ی کاهش اولیه که در پیش‌نویس توافق‌نامه‌ی طالبان با امریکا که ماه گذشته از سوی ترمپ منتفی اعلام شد] کاهش خواهد یافت.

به نقل از این مقام‌ها، امریکا به‌جای یک دستورالعمل رسمی برای خروج، نیروها را از طریق یک روند تدریجی خارج می‌کند. نیویارک تایمز همچنان به نقل از این مقام‌ها گزارش کرده است که امریکا حتی بی آنکه با طالبان به توافق برسد، چند هزار نیرویش را به تدریج از افغانستان خارج می‌کند.

از سویی هم یک مقام بلندپایه افغان گفته است که دولت افغانستان با این شیوه‌ی کاهش نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان موافقت کرده، اما در مورد زمان‌‎بندی آن چیزی نگفته است.

این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا روز گذشته (یک‌شنبه، 29 میزان) هنگام سفرش به افغانستان به خبرنگارانی که با او در این سفر همراه بوده‌اند، گفته است که امریکا می‌تواند شمار نیروهای خود را در افغانستان تا به 8 هزار و 600 سرباز کاهش دهد و این امر روی مبارزه علیه تروریزم در افغانستان تاثیر نمی‌گذارد. او گفته است که خروج این نیروها تنها در صورت توافق صلح با طالبان انجام خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *