سیگار: افغانستان در تحقق معیارهای استراتژی مبارزه با فساد پیشرفت داشته است

اطلاعات روز: اداره‌ی بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که دولت افغانستان از ماه می سال گذشته‌ی میلادی (2018) به این سو در راستای تحقق معیارهای استراتژی مبارزه با فساد خود پیشرفت کرده است.

این گزارش تازه‌ی سیگار پیشرفت دولت افغانستان در تطبیق استراتژی مبارزه با فساد و دست‌یابی به اهداف ضد فساد را بررسی کرده است.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که به رغم پیشرفت‌ها، هنوز هم چالش‌های جدی در امر مبارزه با فساد در افغانستان وجود دارد. کمبود منابع در نهادهای مبارزه با فساد، مصونیت افراد قدرتمند و کاهش فعالیت دادگاه‌های فساد اداری از جمله چالش‌ها در امر مبارزه با فساد در دولت افغانستان عنوان شده است.

براساس این گزارش، دولت افغانستان تا ماه جون سال جاری میلادی از 76 معیار استراتژی مبارز با فساد، 57 معیار یعنی 75 درصد آن‌را عملی کرده است.

سیگار گفته ا ست تا زمانی که دولت افغانستان نتواند تلاش‌های گسترده‌ای در راستای مبارزه با فساد انجام دهد، شهروندان این کشور همچنان به کشور خود به عنوان یک کشور فاسد خواهند دید و افراد قدرتمند فساد بیشتر احساس آزادی خواهند کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *