مسعود اندرابی در ننگرهار: داعش در افغانستان شکست خورده است

اطلاعات روز: محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله گفته است که گروه داعش در افغانستان به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده و رهبری این گروه نیز از بین برده شده است.

آقای اندرابی که به منظور معرفی، ایمل نیازی، فرمانده جدید پولیس ننگرهار به آن ولایت سفر کرده بود، در یک نشست خبری مشترک با والی ننگرهار در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت گفته است که افغانستان دیگر برای داعش پناه‌گاه نخواهد بود.

او همچنان در مراسم معرفی آقای نیازی در مورد از بین بردن شبکه‌های جرمی در ننگرهار نیز به مردم آن ولایت وعده داده است همان‌طوری که شبکه‌های جرمی را در کابل از بین برده است، در ننگرهار نیز از بین خواهند برد.

در همین حال شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار در این نشست خبری گفته است که گروه‌های مسلح در این ولایت سرکوب شده و 20 ولسوالی در ننگرهار تأمین امنیت شده است. آقای میاخیل همچنان گفته است که در حال حاضر عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرزاد ادامه دارد و در دیگر ساحات ناامن این ولایت نیز برای راه‌اندازی عملیات برنامه‌ریزی شده است.

والی ننگرهار افزوده است که مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با دادن قربانی گروه داعش را در ننگرهار با شکست مواجه کرده کرده است. او در ادامه گفته است که بیشترین تکیه‌گاه داعش ننگرهار بود که حالا پس از شکست در این ولایت به شماری از ولایات دیگر رفته‌اند که در آنجا نیز سرکوب خواهند شد.

گفتنی است که گروه پنج سال پیش در عراق و سوریه به فعالیت آغاز کرد. پس از آن فعالیت این گروه در افغانستان نیز زیر نام شاخه خراسان گروه دولت اسلامی عراق و شام آغاز شد.

آقای میاخیل در مورد سرکوب گروه طالبان در این ولایت نیز گفته است که این گروه در هشت ماه گذشته به شدت سرکوب شده سوق و اداره و سیستم ارتباطی این گروه نیز از بین رفته است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. گروه‌های داعش و طالبان در بخش‌هایی این ولایت فعالیت دارند. داعش ننگرهار را به‌عنوان خاستگاه شان می‌پندارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *