افغانستان و پاکستان در میدان فوتبال به مصاف هم می‌روند

 

قرار است مسابقه‌ی فوتبال بین تیم‌های ملی پاکستان و افغانستان به تاریخ ۲۰ اسد برگزار شود. فدراسیون فوتبال کشور می‌گوید که این دومین بازی خارجی است که افغانستان در دوازده سال گذشته میزبان آن خواهد بود. یوسف کارگر، مربی تیم فوتبال کشور امروز در نشست خبری گفت: «می‌کوشیم از طریق ورزش پیام مردم افغانستان را به دنیا برسانیم و از طریق فوتبال پیام خود را به مردم پاکستان و دولت پاکستان برسانیم که افغانستان کشوری است صلح طلب که می‌خواهد روابط نیک با کشورهای هم‌سایه‌ی خود داشته باشد».

این بازی در حالی با پیام صلح و دوستی میان دو کشور راه‌اندازی می‌شود که در این اواخر روابط سیاسی پاکستان و افغانستان روی مسایل گوناگون به خصوص روند صلح در کشور و تنش‌های مرزی به وخامت گراییده است. مربی تیم فوتبال کشور می‌گوید که بازی مشابه به تاریخ پنجم مارچ سال آینده در شهر اسلام‌آباد پاکستان نیز برگزار خواهد شد. این بازی‌ها با هم‌کاری مالی یک شرکت خصوصی مخابراتی برگزار خواهد شد.

سالهای جنگ پیکر ورزش کشور را نیز آسیب زده است. در دوازده سال گذشته تنها در سال ۲۰۰۳ میلادی کابل میزبان یک تیم خارجی برای مسابقه بود. تیم ملی فوتبال ترکمنستان در آن سال یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال کشور داشت.

فوتبال در افغانستان

مقام‌های فدراسیون فوتبال کشور می‌گویند که در بیش از ده سال گذشته با کمک برخی از نهاد‌های بین‌المللی پیش‌رفت خوبی داشته‌اند. فدراسیون فوتبال کشور ۲۴۰ بازی‌کن را در سنین مختلف برای شمولیت در تیم‌های ملی ثبت کرده است که جوان‌ترین آن‌ها سیزده ساله است.

مسوولان فدراسیون فوتبال کشور می‌گویند، در سراسر این کشور بیش از ۴ هزار باشگاه فوتبال فعالیت دارد که هر‌کدام آن چندین تیم را مدیریت می‌کند. فدراسیون فوتبال کشور در سال۱۹۳۳میلادی تأسیس شده و در سال ۱۹۴۸عضویت فیفا را کسب کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *