ضرورت آمادگی نهادهای مبارزه با حوادث طبیعی

«برف‌باری‌های اخیر در کشور جان 40 نفر را گرفته است»

اطلاعات روز: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در برف‌باری و بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف کشور 40 نفر جان باخته و بیش از 60 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

احمدتمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز (شنبه، 28 جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که بیشتر افراد در نتیجه‌ی حوادث طبیعی در ولایت‌های زابل، قندهار، هرات و هلمند کشته و زخمی شده‌اند.

آقای عظیمی همچنان گفت که بیش از 330 خانه‌ی مسکونی در نتیجه‌ی بارش برف و باران در کشور به‌گونه‌ی قسمی و 27 خانه‌ی دیگر به‌گونه‌ی کامل تخریب شده است.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزود که برای حدود 80 درصد از متضررین و خانواده‌های قربانیان پول نقد و مواد غذایی و غیرغذایی توزیع شده است.

به گفته‌ی آقای عظیمی، مواد غذایی و غیرغذایی در گدام‌های ولایات و زون‌های مختلف انتقال داده شده و برای حدود 20 درصد دیگر متضررین و خانواده‌های قربانیان حوادث طبیعی نیز به‌زودی مواد غذایی و غیرغذایی و پول نقد توزیع خواهد شد.

او علاوه کرد که در مجموع 174 میلیون افغانی برای رسیدگی به قربانیان حوادث طبیعی و جنگی در سه ماه زمستان در نظر گرفته شده که از این مجموع حدود 70 میلیون افغانی آن به ولایات منتقل شده است.

عظیمی در ادامه گفت که حدود 60 میلیون افغانی دیگر به تازگی از سوی وزارت مالیه اجرا شده و به‌زودی به ولایات منتقل خواهد شد.

آقای عظیمی افزود که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث یک برنامه‌ی جامع برای رسیدگی به قربانیان و بیجاشدگان ناشی از حوادث طبیعی آماده کرده است که در مرحله‌ی تطبیق قرار دارد.

به گفته‌ی او، محور اول این پلان را بازگشای راه‌های مواصلاتی، محور دوم آن‌را رسیدگی به بیجاشدگان ناشی از حوادث طبیعی و جنگی و محور سوم آن‌را پاسخ‌گویی به متضررین رویدادهای طبیعی در مناطق و محلات اصلی‌شان تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *