فاریاب

طالبان شش عضو یک خانواده را در ولایت فاریاب تیرباران کردند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در شمال کشور می‌گویند که شش عضو یک خانواده در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان تیرباران شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 7:15 دقیقه‌ی شب گذشته (شنبه، 28 جدی) در روستای «خانقاء» ولسوالی اندخوی رخ داده است.

آقای رضایی همچنان گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان وارد یک منزل مسکونی شده و اعضای خانواده را تیرباران کرده‌اند. به گفته‌ی او، در این رویداد شش عضو این خانواده به‌شمول زنان، کودکان و مردان کشته و دو نفر دیگر (یک زن و یک کودک) زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین در ادامه گفت که تا کنون انگیزه‌ی این رویداد مشخص نشده است. آقای رضایی تأکید کرد که هیچ عضو این خانواده در صفوف نیروهای امنیتی شامل خدمت نبوده و جنگ‌جویان طالبان از این منظر هیچ دلیلی برای کشتن آن‌ها نداشته‌اند.

روستای «خانقاء» در شش کیلومتری شهر اندخوی، مرکز ولسوالی اندخوی موقعیت دارد. براساس معلومات سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین، طالبان بر این روستا حاکمیت ندارند، اما به‌گونه‌ی پنهانی دست به این گونه اقدامات تروریستی می‌زنند.

گروه طالبان این ادعا را کرده است. این گروه در اعلامیه‌ای آن‌را یک مسأله‌ی شخصی عنوان کرده و گفته است که به جنگ‌جویان این گروه ربط ندارد.

ولایت فاریاب در شمال افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن کشور به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *