پاکستان اظهارات غنی در مورد منظور پشتین را «مداخله‌ی آشکار» در امور داخلی‌اش خواند

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی پاکستان به اظهارات رییس‌جمهور اشرف غنی در مورد منظور پشتین، رهبر تحفظ پشتون‌های پاکستان واکنش نشان داده و آن‌را «مداخله‌ی آشکار» در امور داخلی پاکستان دانسته است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده است که به باور اسلام‌آباد، چنین اظهاراتی برای تقویت روابط همسایگی خوب بین افغانستان و پاکستان سودمند نیست.

وزارت خارجه‌ی پاکستان تأکید کرده است: «پاکستان در آرزوی داشتن روابط نزدیک و صمیمانه با افغانستان براساس اصول عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است و از افغانستان می‌خواهد که برای رسیدن به هدف مشترک صلح و ثبات در افغانستان و منطقه با اسلام‌آباد یکجا کار کند.»

منظور پشتین، رهبر تحفظ پشتون‌های پاکستان روز گذشته (دوشنبه، 7 دلو) از سوی پولیس این کشور بازداشت شد.

به دنبال آن، رییس‌جمهور غنی در رشته‌تویتی از بازداشت او ابراز نگرانی کرده و خواستار رهایی فوری او شده بود. آقای غنی همچنان گفته بود که برخورد خشونت‌آمیز در برابر اعتراض‌های مردمی سبب بی‌ثباتی منطقه می‌شود. او در عین حال از دولت‌ها در منطقه خواسته بود که از حرکت‌های مدنی و مسالمت‌آمیز حمایت کنند.

همزمان با این، شماری از شهروندان کابل امروز سه‌شنبه در برابر سفارت پاکستان در کابل دست به اعتراض زده و خواستار رهایی منظور پشتین شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *