اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش

رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش همراه با 19 عضو این گروه بازداشت شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که «عبدالله اورکزی»، مشهور به اسلم فاروقی، رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش همراه با 19 عضو دیگر این گروه بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه‌ای که امروز (شنبه، 16 حمل) از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده، آمده است که این اعضای داعش توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

به نقل از خبرنامه، در جمع سایر بازداشت‌شدگان این گروه، «قاری زاهد» مشهور به «معاذ»، مسئول نظامی و «سیف‌الله» مشهور به «ابوطلحه‌»‌ی پاکستانی، مسئول جلب‌وجذب این گروه در افغانستان نیز شاملند.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که اسلم فاروقی در اعترافات اولیه‌ی خود گفته است که با سازمان‌های استخاباراتی منطقه‌ای رابطه‌ی گسترده داشته است.

اسلم فاروقی باشنده‌ی اصلی قریه‌ی «اورکزی ایجنسی» ایالت خیرپشتونخواه پاکستان است. او پس از کشته‌شدن ابوسعید باجوری، رهبر پشین شاخه‌ی خراسان داعش، به عنوان والی‌نام‌نهاد خراسان این گروه در افغانستان فعالیت داشته است.

ریاست امینت ملی در مورد اینکه این اعضای داعش از کجا و چه زمانی بازداشت شده‌اند، چیزی نگفته است. اما شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گفته‌اند که آنان دیروز (جمعه، 15 حمل) از ولایت قندهار بازداشت شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *