امنیت ملی: حافظ سعید، رهبر گروه داعش در ولایت خراسان، کشته شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی، با نشر خبرنامه‌ای از کشته شدن حافظ سعید، رهبر گروه داعش در افغانستان و پاکستان (ولایت خراسان)  در حمله‌ی هوایی در ولایت ننگرهار خبر داده است.

در این خبرنامه آمده است که ریاست عمومی امنیت ملی اطلاع دقیق از موقیعت گروپ‌های تروریستی داعش را با قوای ائتلاف در میان گذاشته است. با راه اندازی یک حمله‌ هوایی بر محل تجمع افراد وابسته به داعش در منطقه‌ی تخت ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، حافظ سعید، رهبر این گروه کشته شد.

به زعم گروه داعش، “ولایت خراسان” مناطق شامل افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف آن می‌باشد.

در ماه اول 2015 میلادی ابو محمد العدنانی، سخن‌گوی داعش با اعلام تشکیل “ولایت خراسان” گفت که این منطقه بخشی از «مرزهای» این گروه خواهد بود.

هم‌چنان او افزود که حافظ سعید خان به عنوان والی خراسان و شخصی دیگر به نام عبدالرئوف خادم، معاون والی خرسان منصوب شده‌اند.

در هفته‌های اخیر چند مورد حمله‌های هوایی علیه گروه داعش در ولایت ننگرهار راه اندازی شده است. به روز سه شنبه هفته‌ی گذشته امنیت ملی خبر داد که فرد شماره دوم داعش طی حمله‌ی هوایی در ولایت ننگرهار کشته شد.

هم‌چنان به روز پنج شنبه هفته‌ی گذشته امنیت ملی خبر داد، که شاهد الله شاهد، عضو ارشد این گروه در این ولایت کشته شد.

گفته می‌شود که حافظ سعید و شاهد الله شاهد قبلاً از رهبران طالبان پاکستانی بودند.

سه تن از اعضای ارشد گروه داعش در حالی در جریان پنج روز در ولایت ننگرها کشته می‌شود که در یک ماه اخیر این گروه در چندین مورد با گروه طالبان نیز درگیر شده است. در این درگیری‌ها تلفات نیز بر هر دو طرف وارد شده است.

از سویی هم اخیراً ریاست عمومی امنیت ملی از تشکیل نیروهای خاص مبارزه با داعش نیز خبر داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *