درگیری میان داعش و طالب در ننگرهار چهارده کشته  برجا گذاشت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق کشور خبر داده‌اند که در اثر درگیری میان گروه‌های مسوم به داعش و طالب در این ولایت چهارده نفر از هر دو گروه کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی پولیس ولایت ننگرهار هرچند از گروه‌های که با هم درگیر شده‌اند، مشخص نام نبرده، اما گفته است که میان گروه‌های مخالف مسلح در ولسوالی نازیان این ولایت درگیری رخ داده که تلفاتی نیز در پی داشته است.

سخن‌گوی ولایت ننگرهار نیز، وقوع درگیری میان گروه‌های مخالف مسلح در مسیر ولسوالی اچین این ولایت را تأیید کرد و گفته است که از این درگیری شماری از این گروه‌ها کشته شده‌اند.

اما دفتر رسانه‌های فرماندهی پولیس ننگرهار روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که درگیری میان گروه‌های داعش و طالب در منطقه‌ی میلوه در مربوطات ولسوالی نازیان این ولایت رخ داده است که در آن چهارده نفر از هر دو گروه کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

هم‌چنان باشندگان ولسوالی اچین گفته‌اند که میان افراد گروه‌ طالبان و افراد مسلحی که خود را اعضای گروه داعش می‌نامند، درگیری صورت گرفته است.

اما اعضای این دو گروه تاکنون در این موردی چیزی نگفته‌اند.

ولایت ننگرهار در شرق کشور در این اواخر شاهد درگیری میان اعضای گروه‌های طالب و داعش بوده است. در 26 ثور امسال مقام‌های محلی ننگرهار از وقوع درگیری میان این گروه‌ها خبر داده و گفتند که در این درگیری حدود 10 نفر از این گروه‌ها کشته شده‌اند.

یک هفته پیش نیز وزارت دفاع خبر داد که از اثر در گیری میان این دو گروه 25 تن از هر دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

درگیری میان این گروه‌ها، نگرانی‌هایی را در این ولایت به بار آورد است. در اواخر ماه جوزا گزارش شد که در برخی از ولسوالی‌های آن صدها خانواده از اثر این درگیری‌ها آواره شده‌اند.

حکومت با تأیید حضور گروه داعش در کشور گفته که عمدتاً این گروه در سه ولایت ننگرهار، فراه و هلمند حضور دارند و حکومت برای مبارزه با این گروه برنامه مشخصی را روی دست گرفته است.

این در حالی‌ست که به تازگی حزب اسلام حکمتیار اعلام کرده که در صورت وقوع درگیری میان داعش و طالب از داعش حمایت می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *