ده‌ها خانواده از اثر درگیری‌ها در ولایت پکتیا آواره شده‌اند

اطلاعات روز: خبرها از ولایت پکتیا حاکی از آن است که درگیری‌های اخیر در ولسوالی سمکنی این ولایت، ده‌ها خانواده را مجبور به ترک خانه‌های شان کرده‌اند.

بیشتر این خانوداه‌ها به مرکز ولایت پکتیا کوچ کرده‌اند.

از یک ماه بدین سو، درگیری میان شورشیان طالب و نیروهای امنیتی کشور در این ولسوالی افزایش یافته است. در روزهای اخیر این درگیری‌ها بیش‌تر از پیش شدت گرفته است.

باشندگانی که خانه‌های شان را ترک کرده گفته اند، از وجود مشکلات که از این درگیری‌ ناشی شده است، به شدت شکایت دارند.

یکی از باشندگان سمکنی که خانه‌اش را ترک کرده گفته: «مردم با مشکلات زیادی رو به رو شدند. زنان و کودکان مشکل دارند. ناامنی بسیار زیاد است. بزرگان محل می‌گفتند از جنگ‌های سال‌های گذشته وضعیت بدتر است. اکثر اهالی خانه‌های‌شان را ترک کردند. در بعضی خانه‌ها یک نفر باقی مانده. بعضی خانه‌ها هم که در جنگ آتش گرفتند.»

نیروهای امنیتی این روزها عملیات مشترک پاکسازی را در این ولسوالی به راه انداخته‌ اند.

اما سربازان که در این عملیات سهم دارند از عدم حمایت نیروهای هوایی و زمینی برای پیشروی در محل شکایت دارند. یکی از سرباران که نخواسته نامش فاش شود، گفته که فرمانده‌ها به آن‌ها اجازه پیشروی را نمی‌دهند.

با این حال فرمانده پولیس پکتیا گفته که آن‌ها مطابق به یک برنامه، این عملیات را به پیش می‌برند. او افزود که با وجود روحیه قوی سربازان، آن‌ها مجبور هستند که به آهستگی عملیات را به پیش ببرند.

فرمانده پولیس پکتیا تلفات نیروهای امنیتی در درگیری‌های سمکنی را تأیید کرده؛ اما آمار دقیق از این تلفات ارائه نکرده است.

ولسوالی سمکنی در چهارده سال گذشته از ولسوالی‌های امن ولایت پکتیا به شمار می‌رفت؛ اما امسال جنگ از دیگر مناطق این ولایت به این ولسوالی نیز رسید است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *