سازمان ملل: ادامه کمک به انتخابات افغانستان مشروط به اصلاحات انتخاباتی است

اطلاعات روز:  نماینده ویژه سازمان ملل متحد به سران حکومت وحدت ملی هشدار داده که بدون انجام اصلاحات انتخاباتی از انتخابات در افغانستان حمایت مالی نخواهند کرد.

دفتر رسانه‌یی ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در خبرنامه‌ای گفته است:  نیکلاس هیسم، نماینده ویژه سازمان ملل متحد این موضوع را امروز در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی در کابل بیان کرده است.

هیسم در این دیدار از حکومت افغانستان خواست تا اصلاحات اساسی در قانون و نهادهای انتخاباتی صورت گیرد. نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد هشدار داد که در صورت عدم موفقیت حکومت وحدت ملی در ایجاد اصلاحات انتخاباتی، کشورهای کمک کننده هزینه‌های انتخابات‌های بعدی افغانستان را نخواهند پرداخت.

در این دیدار عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، به هیسم اطمنان داده است که، کمیسیونی که قرار است برای انجام این کار ایجاد گردد به زودی کارهای خود را آغاز می‌نماید و طرح‌های اصلاحی خود را نیز در این راستا ارایه خواهد کرد.

اصلاح نظام انتخاباتی، که به دستور توافق نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی شامل نهادها و قوانین انتخاباتی می‌شود، یکی از جنجالی‌ترین تعهدات حکومت وحدت ملی بوده است که اکنون پس از حدود ده ماه از آغاز کار حکومت وحدت ملی، گام عملی در راستای اجرای این تعهد گذاشته نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *