وزارت دفاع: 216 دهشت افگن در عملیات نظامی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور با نشر خبرنامه‌ای از کشته شدن 216 دهشت افگن در عملیات‌ نظامی طی سه روز گذشته در ولایت‌های مختلف خبر داده است.

در خبرنامه‌ی وزارت دفاع آمده است که علاوه بر 216 کشته، 142 تن از دهشت افگنان زخمی و دو تن دیگر در جریان این عملیات دستگیر شده‌اند.

به نقل از این خبرنامه، این عملیات در مربوطات ولسوالی‌های مره وره، شیگل، مانوگی، غازی آباد، سرکانو و واته پور ولایت کنر، علینگار ولایت لغمان، تگاب ولایت کاپیسا، جلریز ولایت میدان وردک، گیلان غزنی، چمکنی وجانی خیل ولایت پکتیا راه اندازی گردیده بود.

بخشی دیگر این عملیات در ولسوالی‌های چهارچینو، چنارتو، خاص ارزگان، دهراود وسراب ولایت ارزگان، گجران و کیزاب ولایت دایکندی، شاه‌ولی‌کوت، نیش و میوند ولایت قندهار، خواجه غار ولایت تخار، چهاردره، علی آباد، امام صاحب، دشت ارچی و گورتپه ولایت قندوز، گرشک ولایت هلمند صورت گرفت است.

هم‌چنان در جریان این عملیات مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده و 128 حقله ماین نیز کشف و خنثا شده است.

در همین حال وزارت دفاع در این خبرنامه، از کشته شدن 12 تن از سربازان ارتش ملی در نتیجه‌ی انداخت سلاح سنگین و انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای در نقاط مختلف کشور خبر داده است.

این در حالی‌ست که از آغاز سال جاری شمسی، حمله‌های شورشیان طالب و دیگر گروه‌های تروریستی در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است. در مقابل نیروهای امنیتی نیز عملیات گسترده پاکسازی را در ولایت‌های مختلف به راه انداخته است که همه روزه وزارت‌های دفاع و داخله از تلفات زیاد شورشیان مسلح در نتیجه‌ی این عملیات گزارش می‌دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *