گروه داعش 10 طالب را در ننگرهار با انفجار چندین بمب به صورت دسته جمعی کشتند

اطلاعات روز: افراد گروه داعش 10 تن را به اتهام هم‌کاری با طالبان در ولایت ننگرهار، با انفجار چندین بمب به صورت دسته جمعی کشتند.

یک ویدیوی منتشر شده از سوی این گروه نشان می‌دهد که در بدن این افراد بمب بسته شده و بعد هم‌زمان از سوی افراد داعش منفجر می‌شود.

داعش ادعا کرده که این افراد از قوم‌های ایدر خیل، بابر خیل و ریندار خیل چندی پیش در «هم‌کاری با طالبان و حکومت افغانستان» در ننگرهار علیه این گروه اقدام کرده‌اند.

گفته می‌شود که این نخستین کشتار دسته جمعی گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرها است.

این در حالی‌ست که گفته می‌شود گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار نسبت به ولایت‌های دیگر بیشتر فعالیت دارد. از سویی هم، در چندین مورد گروه داعش و طالب در این ولایت با هم درگیر شده اند که تلفاتی نیز از هر دو طرف در پی داشته است.

در همین حال نیروهای افغان و خارجی نیز عملیات پراکنده علیه این گروه در ننگرهار راه اندازی کرده اند.  پیش‌تر از این، چند عضو ارشد این گروه در عملیات هوایی نیروهای خارجی در این ولایت کشته شدند.

در حال حاضر فعالیت افراد داعش در شماری از ولایت‌های کشور جریان دارد و آنان مصروف سربازگیری اند. اما مسئولان نهادهای امنیتی کشور می‌گویند که گروه داعش تاکنون در هرجا سربلند کرده، سرکوب شده است.

پیش از این ریاست عمومی امنیت ملی از ایجاد یک گروه خاص علیه داعش خبر داد بود. هم‌چنان روز گذشته امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای از بازداشت پنج شهروند پاکستانی عضو گروه تروریستی داعش در ننگرهار خبر داد.

امنیت ملی گفته است که این پنج تن مصروف فعالیت‌های تروریستی در ولسوالی اچین و شهر جلال آباد، مرکز این ولایت بوده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *