در مسير سرپل- جوزجان در یک سال ٢٩ نفر اختطاف شده‌اند

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رسانند که از ماه ثور سال جاری تاکنون در مسیر سرپل- جوزجان 29 نفر به‌شمول چهار قاضی، شش معلم، یک کارمند دولتی، یک مدیر مکتب، دو سرباز نیروهای امنیتی و چندین فرد عادی از سوی افراد مسلح ربوده شده‌اند.
به نقل از خبرگزاری پژواک، از اين جمله، دو سرباز و دو فرد ملکى کشته شده، چهار قاضى در قيد طالبان مسلح می‌باشند و از يک کارمند کار و امور اجتماعى و راننده او هنوز خبرى نيست و متباقى افراد ربوده شده رها شده‌اند.
برخى باشندگان سرپل، از ناامنى‌ها در شاهراه سرپل- جوزجان شکايت دارند و از مقام‌هاى مسئول می‌خواهند که براى تأمين امنيت در اين مسير، اقدامات لازم نمايند.
نور احمد باهر کمال اوغلی، باشنده مرکز ولایت سرپل، با ابراز نگرانی از ناامنى‌ها در این مسیر گفته که مخالفان مسلح دولت و افراد مسلح غیرمسئول، مسافران را در اين شاهراه به‌خصوص در مربوطات جوزجان آزار و اذيت می‌کنند.
اوغلی با اشاره به این اختطاف‌ها گفته که مسافران نمی‌توانند با خيال آرام اين مسیر را عبور کنند.
سید محمد علی حکیمی، عضو شواری ولایتی سرپل نیز از ناامنی‌ها و اختطاف در این مسیر یاد کرده است.
شماری از باشندگان سرپل می‌گویند که شاهراه سرپل- جوزجان، از چند ماه به این طرف یکی از پرچالش‌ترین و ناامن‌ترین مسیرها شده است.
آنان می‌گویند که مسئولان از طريق رسانه‌ها به مردم وعده می‌دهند که در راستاى تأمين امنيت اين شاهراه اقدام می‌کنند؛ اما تا حال کارى نکرده‌اند.
آنان از ارگان‌هاى مسئول می‌خواهند که براى تأمين امنيت اين شاهراه، اقدامات لازم روى دست گيرند.
عبدالقیوم باقی زوی، فرمانده پولیس سرپل با تایید ناامنی‌ها در این مسیر گفته که بیشتر مشکلات ناامنی‌ها و آدم ربایی‌ها در اين شاهراه، در ساحه مربوط به ولایت جوزجان اتفاق می‌افتد.
ناامنی‌ شاهراه‌ها یکی از مشکلات شهروندان در سراسر کشور است. بزرگ‌ترین شاهراه‌های کشور به شدت ناامن است که هر روزه شاهد گروگان‌گیری و اختطاف از سوی افراد مسلح می‌باشد.
مسافران در بزرگ‌ترین شاهراه افغانستان کابل- هرات در ولایت زابل، غزنی و وردک تقریباً هر روزه شاهد درگیری و آدم‌ربایی می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *