FILE - In this Saturday, April 18, 2015 file photo, Afghan security forces members inspect the site of a suicide attack near a new Kabul Bank in Jalalabad, east of Kabul, Afghanistan, The United Nations said on Wednesday, Aug. 5, 2015 that an increasing number of women and children were getting hurt or killed in Afghanistan's war against the Taliban and other insurgents. (AP Photo, File)

دو رویداد انفجاری در حوزه‌های پنجم و سیزدهم کابل 8 کشته برجای گذاشت

اطلاعات روز: روز سه شنبه شهر کابل شاهد دو رویداد انفجاری بود که در این رویدادها 8 نفر کشته و دست‌کم 12 نفر دیگر زخمی شدند.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله در صفحه‌ تویتر خود نوشته: «مواد انفجاری جاسازی شده توسط تروریستان در یک دیگ بخار در ساحه حوزه پنجم منفجر گردیده که در نتیجه 3 تن از هم‌وطنان ملکی ما به شهادت رسیده‌اند.»
آقای صدیقی در تویتر بعدی‌اش نوشت که در این رویداد صرف چهار نفر از باشندگان محل زخمی شده‌اند. او از کشته شدن افراد در تویت بعدی‌اش چیزی نگفته است.
این رویداد حوالی ساعت سه بعد از ظهر سه شنبه رخ داد. رویداد در نزدیک دانشگاه تعلیم و تربیه برهان‌الدین ربانی در سرک قرغه رخ داده است که تاکنون از زخمی‌های رویداد معلومات در دست نیست.
رویداد دومی حوالی ساعت چهار بعد از ظهر در حوزه سیزدم پولیس در منطقه «نقاش» دشت برچی در غرب کابل رخ داد.
سخن‌گوی وزارت داخله در صفحه تویترش در این مورد نوشته: «از اثر انفجار سرگلوله به جا مانده از گذشته در ناحیه 13، با تاسف 8 تن از کودکان که سنین شان از 9 الی 14 سال است به شهادت رسیده‌اند.»
حیدر یوسفی، از شاهدان عینی این رویداد به اطلاعات روز گفت که انفجار ناشی از یک سرگلوگه راکت بوده که از سال‌ها پیش زیر خاک مانده بود.
آقای یوسفی افزود، مردم خاک این منطقه را برای ساختمان‌ها برده بودند که بعد از خاک برداری سرگلوله آشکار شده و به دست کودکان می‌افتد.
به گفته‌ی این شاهد عینی، سرگلوله زمانی انفجار کرد که کودکان با آن بازی می‌کردند. یوسفی گفت که چهار کودک در این حادثه کشته و هشت کودک دیگر زخمی شدند که زخمی‌ها توسط امبولانس به شفاخانه منتقل شده است.
منطقه دشت برچی در غرب شهر کابل از مناطق امن شهر است که پیش از شاهد چنین رویدادهای نبوده است.
این حادثه نشان می‌دهد که تاهنوز موادهای انفجاری از سال‌های جنگ در نقاط شهر باقی مانده و هر ازگاهی ممکن رویدادهای انفجاری را به بار بیاورد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *