غنی از وارثان قربانیان حادثه اخیر میدان وردک معذرت خواهی کرد

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی که روز جمعه به ولایت میدان ورک سفر کرده بود، در دیداری با مردم و وارثان قربانیان حادثه اخیر این ولایت به نمایندگی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از خانواده‌های شهدا و مردم به‌خاطر وقوع این حادثه، پوزش خواسته است.
آقای غنی در این سفر وضعیت امنیتی این ولایت را بررسی و با وارثان قربانیان حادثه اخیر میدان وردک که در آن 8 نفر به شمول 5 کودک کشته شد، دیدار کرده است.
غنی با حضور وزیر داخله، رییس ستاد ارتش، معاون ریاست عمومی امنیت ملی، والی و مسئولان امنیتی وردک اوضاع عمومی امنیتی این ولایت را مورد بررسی قرار داده است.
در خبرنامه‎ی ارگ آمده که در دیدار غنی با مردم این ولایت، آنان مشکلات شان را با رییس جمهور مطرح کردند.
رییس جمهور خطاب به وارثان قربانیان این حادثه و مردم گفته که مرتکبین این حادثه تحت بازداشت و تحقیق قرار دارند و از مردم خواست تا به دولت وقت بدهند تا از طریق اقدامات اصولی، حق و عدالت را به‌جا نماید.
غنی هم‌چنان گفته: «در میدان جنگ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را هیچ کسی شکست داده نمی‌تواند، دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه ما را شکست بدهند و باید تاکید کنم که ما در میدان سیاست، خون سربازان خویش را نمی‌بازیم، اما از آن‌ها حساب نیز می‌خواهیم.»
او افزوده: «وظیفه اصلی من در سال جاری حراست از آزادی، استقلال و تمامیت ارضی کشور بود، زیرا اراده‌ی دشمنان این بود که افغانستان را به دو جغرافیای سیاسی مبدل سازند، اما این را اجازه ندادیم و تا ابد نخواهیم داد.»
رییس جمهور هم‌چنان در رابطه به برنامه‌های دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم گفته که سال آینده در کشور سال آب و زمین خواهد بود و هدف ما این است که کشور را در عرصه تولید گندم به خودکفایی برسانیم.
غنی افزوده که دولت بالای آب و زمین به طور بنیادی کار کرده است و تا چند ماه آینده تفصیلات بیشتر را در زمینه احداث بند‌ها، خدمت مردم ارائه خواهد کرد.