بیش از 350 معتاد از زیر پُل‌سوخته جمع‌آوری و برای درمان به آسایشگاه منتقل شدند

اطلاعات روز: مسئولان از وزارت‌های صحت عامه، مبارزه با مواد مخدر، کار و امور اجتماعی، اقتصاد و داخله روز یک‌شنبه از ساحه پُل‌سوخته در غرب کابل، بیش از 350 معتاد را برای تداوی و فراگیری آموزش‌های حرفوی به کمپ فینکس انتقال دادند.
وزیران صحت عامه، مبارزه با مواد مخدر، کار و امور اجتماعی، اقتصاد و معین مبارزه با مواد مخدر امور داخله روز گذشته شخصاً در ساحه پُل‌سوخته در جمع‌آوری معتادان سهم گرفته و با خبرنگاران صحت کردند.
رییس جمهور غنی چندر روز پیش دستور داد که پایگاه نیروهای ناتو در کابل موسوم به فینکس محل درمان و آموزش معتادان مواد مخدر استفاده شود.
این آسایشگاه گنجایش بیش از یک هزار نفر را دارد. وزارت صحت عامه در خبرنامه‌ای گفته که این معتادان پس از جمع‌آوری و انتقال به این مرکز، برای شان زمینه اسکان، تداوی و فراگیری آموزش‌های حرفوی فراهم می‌شود.
رییس جمهور برای جمع‌آوری معتادان و انتقال آنان در کمپ فینکس یک کمیسیون از وزیران وزارت‌های مرتبط تشکیل داده بود که به روند این کار رسیدگی و نظارت کند.
وزارت صحت عامه جمع‌آوری معتادان از زیر پُل‌سوخته را آغاز راه‌اندازی کمپاین‌های جمع‌آوری معتادان بدون سرپناه در شهر کابل و از نخستین اقدامات این کمیسیون خوانده است.
فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه، هنگام جمع‌آوری معتادان در ساحه پُل‌سوخته به خبرنگاران گفت، در روند جمع‌آوری معتادان، نخست معتادان که سرپناه ندارند و از هوای سرد رنج می‌برند به این مرکز منتقل می‌شوند.
معتادان در کل در وضعیت بدی زندگی می‌کنند و با رسیدن فصل سرما زندگی در زیر پُل‌ها برای آنان بدتر می‌شود. شمار روز افزون اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌های جدی دولت و جامعه است.
طبق آمار که به تاریخ 21 ثور سال جاری وزارت صحت، وزارت مبارزه با مواد مخدر و با هم‌کاری اداره بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر اعلام شد، استفاده کنندگان مواد مخدر در افغانستان به سه میلیون نفر رسیده‌ است. این گزارش نشان می‌دهد که استفاده کنندگان مواد مخدر نسبت به سال 2012 از 1.6 میلیون به 3 میلیون نفر رسیده است.
با این وجود نیاز است که در افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر و زمینه‌ سازی برای ترک اعتیاد بیشتر از این کار شود و حکومت طرح‌های بیشتر را روی دست بگیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *