اطلاعات روز

کشته شدن سه طالب توسط یک فرد ملکی در ولایت غزنی

اطلاعات روز: یک باشنده ولایت غزنی سه طالب را در ولسوالی اندر این ولایت کشته است.
مقام‌های امنیتی ولایت غزنی می‌گویند شنبه شب (26 جدی)، سه طالب در خانه اختر محمد خان، باشنده ولسوالی اندر برای گذراندن شب شان رفته بودند اما این سه نفر قصد تعرض بر دختر محمد خان را داشته که توسط آقای محمد خان به قتل رسیده‌اند.
امین‏الله امرخیل، فرمانده پولیس غزنی در تماس با خبرگزاری پژواک این خبر را تایید کرده است. ولسوال اندر نیز با تایید این رویداد گفته است که مقام‌های مسئول تحقیقات را در زمینه آغاز کرده‌اند. یک باشنده ولسوالی اندر نیز گفته است که این سه طالب قصد تعرض بر دختر محمد خان را داشته‌اند. اما ذبیح‏الله مجاهد، از سخن‌گویان طالبان این موضوع را رد کرده است.
ولسوالی اندر از ولسوالی‏های ناامن ولایت غزنی است که بیشتر قسمت‌های آن در کنترل گروه طالبان قرار دارد. اقدام به تجاوز جنسی توسط اعضای گروه طالبان هم تازگی ندارد. پیش از این نیز گزارش‌های منتشر شد که اعضای گروه طالبان بالای کودکان که آن‌ها را برای انجام حملات انتحاری تربیه می‌کنند، تجاوز جنسی می‌کنند. در ماه اسد امسال مقام‌های محلی ولایت بدخشان گفتند که طالبان مسلح بر یک زن در حضور شوهر و فرزندان‌اش تجاوز جنسی کرده و بعداً او را به دار آویخته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *