اطلاعات روز

یک مرد در ولسوالی غورماچ فاریاب با چاقو بینی همسرش را برید

اطلاعات روز: یک مرد در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب بینی خانمش را توسط چاقو بریده است.
کمیسیون مستقل حقوق بشر می‌گوید که این خانم پیش از این نیز توسط شوهرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
ریزه‌ گل اکنون با بینی بریده در شفاخانه ولایتی «افغان ترک» در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب تحت درمان است. او 20 سال سن دارد و صاحب یک دختر می‌باشد.
ریزه‌ گل به رسانه‌ها گفته است که شوهرش بعد از يک سال به تازگى از ايران به خانه برگشته و بارها او را به بهانه‌هاى مختلف، توهین، تحقیر و لت و کوب کرده است.
او به خبرگزاری پژواک گفته که روز یک‌شنبه شوهرش با تفنگچه قصد کشتن او را داشته است اما تفنگچه فیر نمی‌شود و شوهرش چاقو را گرفته بینی‌اش را می‌برد.
مادر ريزه‌ گل گفته است که علت لت و کوب و بریدن بینی دخترش را نمی‌داند، اما دامادش بارها دخترش را با دستان بسته به یک اتاق می‌انداخت، به او آب و غذا نمی‌داد و هر ستمی که از دستش برمی‌آمد بالای دخترش انجام می‌داد.
او افزوده: «کارى را که دامادم کد، کفر هم نمى‌کنه؛ بايد دست‌گير شوه و به جزاى خود برسه.»
مادر و پدر ریزه گل که در شفاخانه کنار دخترش هستند، خواستار دست‌گیری شوهر ریزه گل شده و از نهادهای دولتی و قضایی خواسته‌اند که عامل این خشونت را به پنجه قانون بسپارند تا عدالت تطبیق شود.
زنان در افغانستان به اشکال گوناگون خشونت روبه‌رو اند، از آزارهای جنسی گرفته تا بریدن بینی و لب و کشتن با چاقو و اسلحه.
در ماه قوس سال گذشته، در ولسوالی انجیل ولایت هرات شوهر معتاد ستاره بينى و لب‎هاى او را با چاقو برید. هم‌چنان در ماه حمل همان سال، در شهر نیلی، مرکز ولایت دایکندی بينى يک خانم ٢٥ساله، توسط «انباقش» بريده شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *