اطلاعات روز

۲۸ عضو گروه داعش در ننگرهار کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در 24 ساعت شب و روز جمعه، ۲۸ عضو گروه تروریستی داعش در ولسوالی‌های اچین و کوت این ولایت کشته و حدود ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی ولایت ننگرهار گفته است که در نتیجه‌ی حمله هوایی بر یک موتر مربوط به گروه داعش، ۵ عضو این گروه کشته و در یک حمله دیگر ۱۱ نفر آنان که برای هماهنگی در محلی تجمع کرده بودند، نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته‌ و همه‌ی شان کشته شدند.
آقای خوگیانی هم‌چنان گفته است که در حادثه‌ی دیگر در درگیری میان نیروهای امنیتی و نیروهای داعش در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار ۱۲ عضو گروه داعش کشته و ۱۰ نفر آنان نیز زخمی شده‌اند. خوگیانی افزوده که به نیروهای امنیتی در این حادثه آسیب نرسیده‌ اما دو غیرنظامی زخمی شده‌اند.
ولایت ننگر در شرق کشور و به‌ویژه ولسوالی اچین این ولایت، خاستگاه اصلی گروه داعش به حساب می‌آید. تاکنون این گروه بیشتر در شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت داشته‌اند. از سویی هم، نیروهای امنیتی و نیروهای خارجی، مواضع داعش را هدف شدید حملات هوایی قرار داده‌اند.
سه‌شنبه هفته‌ی گذشته در نتیجه‌ی چهار حمله هوایی بر ایستگاه رادیویی داعش در ولسوالی اچین، 29 عضو این گروه کشته، دو دستگاه فرستنده رادیویی و یک مرکز انترنتی آنان تخریب شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *