خانم یک سرباز ارتش از بی‌پروایی دکتران در صحن شفاخانه سردار داوود وضع حمل کرد

اطلاعات روز: یک زن باردار به علت پذیرفته نشدن از سوی داکتران شفاخانه سردار محمد داوود در کابل، ناچار شد که بچه‌اش را در هوای سرد حویلی این شفاخانه به دنیا بیاورد.
به گزارش طلوع نیوز، این زن همسر یک افسر ارتش است و مسئولان شفاخانه سردار محمد داوود حتا حاضر نشده‌اند که آمبولانسی را در اختیار خانواده‌ی او قرار بدهند تا او را به شفاخانه‌ی دیگری انتقال دهند.
براساس گزارش، این رویداد در بامداد هفتم ماه دلو امسال رخ داده و این زن باردار برای بیش از یک ساعت در فضای سرد و در بیرون از ساختمان شفاخانه مانده است.
خانواده‌ی این زن پس از وخیم شدن وضعیت او ناچار شده است که خودشان برای زایمان در حویلی شفاخانه دست به کار شوند.
طلوع نیوز به رویت تصاویری که به دست شان رسیده، نوشته است که تنها یک یا ۲ نفر از کارکنان شفاخانه با خانواده‌ی این زن همکاری اندکی کرده‌اند.
گزارش نشان می‌دهد که این زن پس از زایمان یک و نیم ساعت در هوای سرد حویلی شفاخانه مانده و سپس همراه با فامیل‌اش شفاخانه را ترک می‌کند.
این رویداد واکنش‌های انتقادی را در پیش داشته است. شماری از اعضای مجلس نمایندگان و مسئولان در کمیسیون مستقل حقوق بشر، برخورد مسئولان شفاخانه سردار محمد داوود خان را با وضعیتی که این زن داشته، «خلاف ادب پزشکی و برخورد ناشایست و غیرانسانی» خوانده‌اند.
وزارت دفاع و مسئولان شفاخانه سردار محمد داوود خان در این باره چیزی نگفته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *