نور: اختلاف سیاسیون بر سر قدرت زمینه‌ی گسترش ناامنی‌ها را فراهم کرده است

اطلاعات روز: عطامحمد نور، سرپرست ولایت بلخ، سه‌شنبه در همایشی به حمایت از نیروهای امنیتی، گفت که رهبران حکومت وحدت ملی درگیر اختلاف‌ها بر سر قدرت سیاسی هستند، از این‌رو زمینه‌ی گسترش ناامنی‌ها در کشور افزایش یافته است.
آقای نور گفت: «سیاسیون خود را می‌بینیم گاه سر قدرت تلاش می‌کنند و مشکلات دارند، گاهی مسائل قومی مطرح می‌شود، گاهی مسائل سمتی مطرح می‌شود که هیچکدام آن با افغانستان و قانون اساسی افغانستان و با خواسته و آرمان مردم افغانستان، سازگاری ندارد.»
نور همچنان از مردم خواست تا برای ثبات کشور تصمیم‌شان را بگیرند.
از سوی هم سرپرست ولایت بلخ گفت که طالبان مسلح تلاش فریب دادن حکومت را دارند و هرگز به گفت‌وگو‌های صلح با دولت افغانستان حاضر نخواهند شد.
او افزود طالبان در فصل زمستان جهت کسب موقع و تجهیز نظامی خود به دولت افغانستان پیش‌نهاد صلح می‌دهند، اما در بهار به گفته‌ی او اعلام جنگ می‌کنند.
این همایش که از سوی شورای علما، شورای ولایتی بلخ، بزرگان قوم و جامعه‌ی مدنی بلخ در مسجد جامع زیارتگاه حضرت علی برگزار شده بود، سید محمد حلیم، عالم دین، گفت: «نیروهای امنیتی نیروهای کامل استند. با شجاعت‌شان، با شهامت‌شان و با عبادت‌شان از وطن ما دفاع نموده و باعث صلح، امنیت و گرفتن امنیت در وطن ما می‌باشد.»
عالمان دین، دهشت‌افگنی، کشتن غیرنظامیان و استفاده از خانه‌های آنان به‌عنوان سنگر را بزرگترین گناه خواندند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *