جنگ در قندوز 234 خانواده را در دو روز بیجا کرده است

اطلاعات روز: وزارت امور مهاجرین با نشر خبرنامه‌یی گفته است که ریاست امور مهاجرین قندوز، دو روز پیش 234 خانواده بیجا شده را ثبت‌نام کرده است که تنها 91 خانواده از منطقه‌ی چرخ‌آب در مرکز قندوز بیجا شده‌اند.

این خانواده‌ها از اثر درگیری‌های اخیر میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب به ساحات امن‌تر پناه برده‌اند.

خبرنامه افزوده که چهار روز پیش از اثر درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح 91 خانواده از منطقه‌ی چرخ‌آب در مرکز قندوز به روستای ناصری‌ها بیجا شده‌اند.

همچنان محمدیوسف خدام، آمر حالات اضطراری ریاست مهاجرین قندوز گفته است که 144 خانواده‌ی دیگر از اثر درگیری‌ها از ساحات بندر امام صاحب به  مرکز ولایت بیجا شده‌اند.

در خبرنامه آمده که این خانواده‌ها خواستار کمک می‌باشند. وزارت مهاجرین این خانواده‌ها را ثبت‌نام کرده و مطابق برنامه و سروی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

ولایت قندوز در روزهای اخیر شاهد ناامنی‌های شدید بوده است. گروه طالبان به مقصد تصرف دوباره شهر تا نزدیکی‌های مرکز پیشروی کردند اما از سوی نیروهای امنیتی عقب رانده شده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها از قندوز، در جریان 24 ساعت گذشته در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های دشت ارچی، خان‌آباد، چهار دره و امام صاحب 21 تروریست طالب کشته و 25 تن دیگر زخمی شده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین در خبرنامه‌ی امروزش نوشته است که ملا رشید، یکی از فرماندهان تروریستان نیز در جمع کشته‌شده‌ها است.