هفته‌ی مرگبار برای داعش در ننگرهار؛ 225 جنگجوی داعش کشته شده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در جریان هفته‌ی گذشته در درگیری میان نیروهای امنیتی با جنگجویان گروه داعش در ولسوالی کوت این ولایت، 225 داعشی کشته و 94 تن دیگر زخمی شده‌اند.
دفتر مطبوعات ولایت ننگرهار روز جمعه با نشر خبرنامه‌یی گفت، این جنگجویان داعش در جریان عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده‌اند که در میان کشته‌شده‌ها شماری از افراد مهم این گروه نیز حضور دارند.
خبرنامه افزوده که در جریان عملیات اخیر در ولسوالی کوت در سه روستای بزرگ 45 قریه به‌صورت کامل از وجود داعش پاکسازی شده است.
همچنان در جریان این عملیات 20 تن نظامی و غیرنظامی کشته‌ و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.
عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی کوت پس از آن آغاز شد که جمعه‌ی گذشته صدها جنگجوی داعش بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی حمله کردند.
پس از این حمله داعش و عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی علیه این گروه، حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور به ننگرهار سفر کرد.

حملات گسترده‌ی طالبان بر ولسوالی حصار ننگرهار

از سوی هم گزارش‌ها از ولسوالی حصارک این ولایت حاکی است که از دو روز بدین‌سو درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد.
دفتر مطبوعات ولایت ننگرهار در خبرنامه‌ی دیگر نوشته است که در جریان 48 ساعت گذشته در نتیجه‌ی عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی حصارک این ولایت، 33 طالب مسلح کشته و 54 تن دیگر زخمی شده‌اند.
خبرنامه افزوده که در جریان این عملیات دو تن از منسوبین نیروهای امنیتی کشته و 9 تن دیگر زخمی شده‌اند و به افراد ملکی آسیب نرسیده است.
اما مقام‌های پولیس محلی از تشدید حملات خبر داده و می‌گویند که طالبان 37 خانه‌ی نیروهای پولیس محلی را سوزانده و چند پوسته به‌دست طالبان سقوط کرده است.
منیر همت فرمانده پولیس محلی گفته است که درگیری به سمت مرکز ولسوالی نزیک شده می‌رود و تمام راه‌های منتهی به ولسوالی نیز بسته شده است. آقای همت افزوده فعلاً نیروهای پولیس محلی با مورال عالی می‌جنگند، اگر نیروهای کمکی و تجهیزات نرسد، جهت جنگ تغییر خواهد کرد.
ننگرهار در شرق کشور، از ولایت‌های ناامن کشور به‌شمار می‌رود که در دو سال اخیر افزون بر گروه طالبان، جنگجویان گروه تروریستی داعش نیز در شماری از ولسوالی‌های آن فعالیت داشته و باعث افزایش ناامنی در این ولایت شده‌اند. ولسوالی‌های اچین و کوت خاستگاه اصلی داعش در افغانستان گفته می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *