رییس‌جمهور: نقش زنان در توسعه‌ی اقتصاد خانواده و کشور ارزنده است

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی امروز (سه‌شنبه، 29 سرطان) در دیداری با فومزل ملامبو، مسئول عمومی اداره زنان سازمان ملل متحد در ارگ ریاست‌جمهوری ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت در زمینه‌ی بهبود وضعیت زنان افغانستان گفته است که نقش زنان در توسعه‌ی اقتصاد خانواده و کشور ارزنده است.
آقای غنی گفته است دولت افغانستان در راستای بهبود وضعیت زنان در سطوح مختلف دستاوردهای خوبی دارد اما این دستاوردها کافی نیست و باید کارهای بیشتری در زمینه‌ی بهبود وضعیت زنان کشور، انجام شود.
غنی افزوده که در نهادهای مختلف افغانستان زنان فعالیت دارند و هم‌اکنون چهار وزیر، هفت معین، چهار سفیر و یک والی در چوکات دولت افغانستان کار می‌کنند.
دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی به نقل از آقای غنی نوشته که برای بررسی وضعیت زندانیان زن، کمیسیون خاصی مؤظف شده است و اکنون ۸۰۰ زندانی زن در محابس و توقیف‌خانه‌ها بسر می‌برند.
غنی افزوده زنانی که جرایم خفیف داشتند، آزاد شده و همواره در روزهای ملی و به مناسبت‌های مختلف به‌ویژه روز جهانی زن نیز تخفیف در مدت حبس آنان در نظر گرفته می‌شود.
خبرنامه افزوده مسئول عمومی اداره زنان سازمان ملل متحد دستاورد‌های دولت افغانستان در زمینه‌ی بهبود وضعیت زنان را مورد ستایش قرار داده و گفت که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی اشتراک زنان در سطوح مختلف دولتی و خصوصی صورت گرفته است.
خانم ملامبو افزوده که اداره‌ی زنان سازمان ملل متحد از تمام تصامیم دولت افغانستان در رابطه به بهبود وضعیت زنان حمایت می‌کند و آماده‌ی هرگونه همکاری در این راستا می‌باشد.
رییس‌جمهور غنی همچنان گفته که وزارت زراعت و سایر وزارت‌خانه‌ها در زمینه توانمند‌سازی اقتصادی زنان کشور فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده‌اند، اما مشکل عمده نبود بازار بین‌المللی به‌خاطر فروش صنایع دستی زنان افغان است.
مسئول عمومی اداره زنان سازمان ملل متحد گفته است که این اداره در عرصه بهبود وضعیت اقتصادی زنان افغان، بازاریابی به تولیدات صنایع دستی آنان و مشوره‌دهی در زمینه‌ی ترتیب اسناد حقوقی به آن‌ها، آماده‌ی همکاری اند.