غنی به جوانان: وقتی برای مبارزه با فساد اقدام می‌شود، شماری مرا متهم به انحصارگری قدرت می‌کنند

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید حکومت در زمینه‌ی مبارزه با فساد متعهد است اما هنگامی که در این زمینه اقدام صورت می‌گیرد، شماری از افراد وی را متهم به انحصارگری قدرت می‌کنند.
آقای غنی که در مراسم تجلیل از روز جهانی جوانان در قصر سلام‌خانه‌ی ارگ صحبت می‌کرد، گفت جلسات کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی را خودش رهبری می‌کند تا جوانان اطمینان حاصل کنند که شفافیت تامین شده و پروسه به‌شکل قانونی به پیش می‌رود.
آقای غنی گفت حکومت متعهد به مبارزه با فساد است اما هنگامی که در این زمینه اقدام صورت می‌گیرد شماری از افرادی که منافع‌شان در خطرند، وی را متهم به انحصارگری قدرت می‌کنند.
رییس‌جمهور به جوانان گفت فساد بزرگترین دشمن شما است و اگر فساد از بین نرود، آینده‌ی‌تان تاریک خواهد بود. او گفت: «مشکلات باید ما را از اهداف اصلی و ملی مانع نسازد و باید زمینه‌ی هماهنگی نسل‌ها ایجاد گردد.»
آقای غنی همچنان گفته است که به جوان‌گرایی شدن ادارات اعتقاد دارد و باید ادارات ما جوان باشد. او تاکید کرد که مشکلات کاغذپرانی با ساده شدن پروسه‌های اداری از میان برداشته شده است.
رییس‌جمهور در بخشی از سخنانش جوانان را آواز ملت خوانده و گفت نسل جوان باید علیه فساد بایستد.
رییس‌جمهور غنی این گفته‌ها را درحالی مطرح می‌کند که روز پنج‌شنبه عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، از او به شدت انتقاد کرده و در انتقاد از تقرر نادر نادری به‌حیث رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت که وزارت‌ها، خواهر و خواهرخوانده و برادر و برادرخوانده و برادر و برادراندر دارند.
هرچند رییس‌جمهور غنی همواره از مبارزه‌ی جدی علیه فساد اداری سخن زده است، اما اخیراً شکایت‌ها در مورد فساد در ادارات حکومتی افزایش یافته است. چند روز قبل سرپرست یوناما در کابل از فساد موجود در ادارات حکومت به شدت انتقاد کرده و گفت بست‌های دولتی مثل اجناس و اشیا خرید و فروش می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *