در پی سقوط ولسوالی ناوه‌ی هلمند فرمانده پولیس ولسوالی کشته شد

اطلاعات روز: گزارش‌ها از ولایت ناامن هلمند در جنوب کشور حاکی است که صبح روز دوشنبه در پی حمله‌ی طالبان مسلح بر ولسوالی ناوه‌ی این ولایت، ولسوالی به‌دست جنگجویان طالبان سقوط کرد. در درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای امنیتی، فرمانده پولیس این ولسوالی نیز کشته شده است.
از سوی دیگر مقام‌های امنیتی هلمند می‌گویند که ولسوالی ناوه به‌صورت کامل به‌دست طالبان سقوط نکرده و نیروهای تازه‌نفس به هدف تأمین امنیت به این ولسوالی رسیده‌اند.
پس از نشر گزارش‌ها مبنی بر سقوط ناوه، طالبان نیز اعلام کرد که جنگجویان این گروه این ولسوالی تصرف کرده‌اند.
عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند به رسانه‌ها گفته است که ولسوالی ناوه به‌شکل کامل سقوط نکرده، اما احمدشاه سالم فرمانده پولیس این ولسوالی در درگیری با طالبان کشته شده‌ است.
آقای زواک افزوده پس از هجوم طالبان نیروهای امنیتی مستقر در ناوه تا آخرین لحظات شدیداً مقاومت کردند که بعداً نیروهای هوایی از قندهار و لشکرگاه به کمک آن‌ها رسیدند.
به گفته‌ی او، در جریان این عملیات ده‌ها طالب کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.
ناوه از ناامن‌ترین ولسوالی‌های هلمند است و در جریان چند سال گذشته بارها میان طالبان و نیروهای امنیتی دست‌به‌دست شده است.
همچنان شام دیروز گزارش‌هایی منتشر شد که نیروهای امنیتی ولسوالی ناوه را دوباره از تصرف طالبان خارج کرده‌اند. شماری از رسانه‌های به نقل از سخن‌گوی والی نوشته است که نیروهای امنیتی اکنون کنترل این ولسوالی را در دست دارند.
افزون بر ولسوالی ناوه، شهر لشکرگاه مرکز هلمند، شهر قندوز، شهر ترینکوت مرکز ارزگان و شهر فراه، از شهرهایی هستند که در این اواخر جنگ‌های شدیدی را گواهی می‌دهند. بیشترین بخش‌های هلمند و قندوز درگیر نبردهای سنگین هستند.
شام روز گذشته نیز گزارش‌هایی حاکی از سقوط قندوز به‌دست طالبان منشتر شد. طالبان نیز ویدئوهایی را منشتر کرده که نشان می‌دهد، جنگجویان این گروه به چوک شهر قندوز رسیده‌اند. سال گذشته نیز در ششم همین ماه شهر قندوز به مدت سه روز به دست طالبان سقوط کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *