والی سرپل: 150 خانواده را یکی پی دیگر گوسفندوار می‌کشند، به داد مان برسید

اطلاعات روز: محمد ظاهر وحدت، والی ولایت سرپل با نشر بیانیه‌یی می‌گوید که تعداد کشته شده‌های منطقه‌ی میرزا اولنگ ولسوالی صیاد این ولایت به 50 تن رسیده و تروریستان 150 خانواده را اسیر گرفته‌اند و یکی پس از دیگر «گوسفندوار» می‌کشند.
منطقه‌ی استراتژیک میرزا اولنگ ولسوالی صیاد جمعه‌شب به‌دست طالبان سقوط کرد. مقام‌های محلی می‌گویند که گروه داعش و گروه طالبان در حمله به این منطقه شریک اند و تاکنون دست به «قتل عام مردم» زده‌اند.
محمد ظاهر وحدت، والی سرپل روز گذشته اعلام کرد که تروریستان در این منطقه بین 30 الی 40 غیرنظامی را به رگبار بسته و سر بریده‌اند، آقای وحدت در بیانیه‌ی امروزش، شمار کشته شده‌ها را 50 تن اعلام کرده است.
در بیانیه آمده است: «سفاکان سیاه دل قرن، پیکرهای سر بریده و پاره پاره شهدای روستای میرزا اولنگ سرپل را به خانواده‌های داغدار شان نه سپردند تا در دل خاک بگذارند.»
آقای وحدت در این بیانیه نوشته: ‌«خون آشامان زمان با شنیع‌ترین وضع شهدا را سر بریدند و بدن‌ها را قطعه قطعه کردند. کاش به این اکتفا می‌کردند که جمعی را بی‌رحمانه سلاخی و به عمق دره‌ها رها کردند ، تاحال آمار شهدا از حد 50 تن گذشته در حدود بیشتر از150 خانواده‌ی بی‌دفاع را که در قید اسارت دارند، بی هیچ‌گونه هراس و ترحم به انسانیت، هرلحظه یکی پس از دیگری گوسفند‎وار به قربانگاه قصاوت می‌برند و به جمع شهدا می‌افزاید.»
آقای وحدت به دلیل نرسیدن نیروهای کمکی هوایی و زمینی و عدم توجه دولت به این منطقه از حکومت مرکزی شکایت کرده و گفته است: «ایکاش ساحل نشینان لمیده بر بسترهای نرم و دور از هم و غم مردم میرزاولنگ می‌دانست که حکومت محلی از آغاز تهاجم درنده‌گان و دژخیمان عصر، در هماهنگی با سران نظامی و ملکی آن درهء عزت و افتخار چی جانفشانی‎ها و شب زنده‌داری‌های که نکرده است.»
او می‌گوید که بیشتر نیروها و امکانات نظامی ولایت سرپل را به منطقه‌ی میرزا اولنگ فرستاده و اما حکومت مرکزی به وضعیت وخیم این منطقه توجه نکرده است.
به گفته‌ی او، نرسیدن نیروهای کمکی و هوایی و تجمع بیش از حد تروریستان باعث سقوط خط مقاومت و سقوط منطقه‌ی میرزا اولنگ شده است.
والی سرپل خطاب به حکومت و جامعه‌ی جهانی نوشته: «های سران حکومت مرکزی ! های جامعه ملل ! های مردم دنیا ! های مدعیان مبارزه باتروریزم که در افغانستان حضور دارید و های حامیان حقوق بشر و انسانیت ! داعشیان و طالبان بدنام و سفاک حدود بیشتر از150 خانواده بی‌دفاع را در روستای میرزا ولنگ سرپل در اسارت گرفتند . بدون کدام هراس وترحم به کشتار ادامه می‌دهند. نگذارید میرزاولنگ قتلگاه انسانهای بی‌دفاع ملکی و زنان و اطفال در قرن 21 ثبت تاریخ شود و شما هم از اثر بی‌توجهی شریک این ننگ تاریخی قلم داد شوید.»
عبدالله: گزارش‌های از قبل در مورد حمله بر این منطقه رسیده بود
در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه انتقاد کرده که گزارش‌های از قبل در مورد حمله‌ی تروریستان بر این منطقه وجود داشت و مردم انتظار داشتند که از حمله‌ی تروریستان جلوگیری شود.


آقای عبدالله این حمله را محکوم کرده و گفته است که خانواده‌های شهدا باید مورد توجه قرار بگیرد و برای رفع نیازهای آورگانی که مجبور شده اند خانه‌های شان را ترک کنند، اقدامات جدی صورت بگیرد.
خواستیم نظر ارگ ریاست‎جمهوری در مورد رویداد منطقه‌ی میرزا اولنگ و اقدامات حکومت مرکزی در زمینه را بدانیم، اما شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در این مورد صحبت نکرد و موضوع را به وزارت داخله و وزارت دفاع راجع کرد.
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع در صحبت با اطلاعات روز گفت فرمانده لوا، از قول اردوی 209 شاهین به ولایت سرپل رفته است، با رفتن قومندان لوا به منطقه، قرار است عملیاتی اجرا و منطقه از وجود دشمن پاکسازی شود.
آقای وزیری همچنان افزود که ریاست‎جمهوری و وزارت داخله بخاطر کمک به مردم هیأتی را به ولایت سرپل فرستاده است.
وزیری در رابطه به اظهارات عبدالله عبدالله که گفته گزارش‌های از قبل در مورد حمله به این منطقه وجود داشت، گفت تاجای‌که به نیروهای امنیتی و وزارت دفاع مربوط بوده است، هرجای که دشمن و تهدید باشد عملیاتی راه‌اندازی می‌کند. او اضافه کرد که دشمن «مکار» است و در بعضی جاها حمله می‎کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *