«حدود 600 کارمند شفاخانه‌ی حوزوی هرات به کرونا مبتلا شده‌اند»

اطلاعات روز – هرات: مسئولان صحی در ولایت هرات می‌گویند که در حدود 600 کارمند شفاخانه‌ی حوزوی این ولایت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه‌ی حوزوی هرات امروز (چهارشنبه، 14 جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این تعداد کارمند، 60 درصد کل کارمندان این شفاخانه را تشکیل می‌دهند. این شفاخانه حدود یک هزار کارمند دارد.

آقای جلالی افزود که به تازگی از 300 کارمند دیگر این شفاخانه نیز آزمایش گرفته شده که تاکنون نتیجه‌ی آن مشخص نشده است. او تأکید کرد که این روند همچنان جریان دارد.

به گفته سرطبیب شفاخانه‌ی حوزوی هرات، از مجموع آن تعداد کارمند این شفاخانه که آزمایش کرونا داده‌اند، نتایج آزمایش 70 الی 80 درصدشان مثبت بوده است.

سرطبیب شفاخانه‌ی حوزوی هرات گفت که اکثر کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در این شفاخانه، از بخش‌های سوختگی، مراقبت‌های ویژه، ارتوپیدی، انتانی، داخله، ادراری، زایشگاه، جراحی و داخله می‌باشند.

او افزود که شفاخانه‌ی حوزوی هرات هم‌اکنون به دلیل ابتلای این تعداد کارمندانش به کرونا، با کمبود نیروی کاری مواجه شده و هم اکنون به دشواری به بیماران رسیدگی می‌کند.

به گفته او، بیشتر کارمندان صحی مبتلا به کرونا در قرنطین خانگی به سر می‌برند و احتمال افزایش آمار مبتلایان نیز وجود دارد.