خروج افراد مسن از خانه برای سه ماه ممنوع می‌شود

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که کمیته‌ی ملی مبارزه با ویروس کرونا طرح مرحله‌وار تنظیم کار و روش‌های پیشگیرانه در مرحله‌ی شیوع این ویروس را تأیید کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده که این طرح امروز (چهارشنبه، 14 جوزا) در نشست فوق‌العاده کمیته ملی مبارزه با کرونا به‌ریاست سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهوری کشور مورد تأیید قرار گرفته است.

به نقل از اعلامیه، این طرح در سه مرحله‌ی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت درنظر گرفته شده است. قرار است که این طرح پس از بازبینی و اصلاح برای تأیید به کابینه‌ی حکومت ارایه شود.

براساس این طرح، پوشیدن ماسک، رعایت دو متری فاصله از یک‌دیگر، جلوگیری تجمعات بیش از ده نفر و جلوگیری از خارج‌شدن افراد مسن از خانه برای سه ماه آینده الزامی می‌شود.

همچنان ضدعفونی‌کردن محیط‌های کاری و فراهم‌ساختن وسایل وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران و رعایت شیفت‌های کاری در ادارات دولتی نیز مطابق این طرح برای سه ماه آینده الزامی خواهد شد.

این طرح در حالی توسط کمیته‌ی ملی مبارزه با کرونا تأیید شده است که تاکنون در سراسر کشور 17 هزار و 267 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور تشخیص شده است. از جمع مبتلایان این موارد، 294 نفر جان باخته و یک‌هزار و 522 نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. محترما : یکی از مشکلات مهم فرهنگ پایین و بی باوری مردم عام در رابطه به جدی گرفتن این ویروس است که متاسفانه از طریق بعضی کاربران اجتماعی تبلیغات منفی صورت می گیرد .
    دوم : ازماه دلو سال گذشته این ویروس شیوع نموده، اما وزارت محترم صحت عامه بسیار ضعیف پیش می‌رود و تا کنون ظرفیت پذیرش مریضان را در شهر کابل که نیاز مند دستگاه تنفس مصنوعی می باشد ندارد ، چه باشد در ولایات .
    سوم : یکی از دلایل سریع انتقال ویروس بس های شهری است که نه تنها ضد عفونی نمی شوند بلکه مانند خشت مردم را می چینند ، لازم است تا در این مورد تدابیر جدی‌تری اتخاذ گردد .
    چهارم : حوضه های تست در شهر کابل بسیار ناچیز و هم چنان ظرفیت تست بسیار کم است ، همین حالا در هر کوچه شهر کابل یک خانه مصاب است اما تا زمانی که تست گرفته و نتیجه می‌رسد یا مریض می میرد ویا هم صحت یاب شده می باشد .
    پنجم : اکثر ادارات دولتی بی تفاوت اند و تا هنوز تدابیر لازم برای ضد عفونی سازی شعبات و توزیع وسایل تحفظی برای کار مندان اتخاذ نکرده اند واگر کرده اند سه ما قبل و موادهم بی کیفیت بوده . باید در قدم نخست یک رهنمود و نور م مصرف ترتیب گردد و در کنا ران ادارات از طریق یک کمیته مورد بررسی قرار گیرد .
    با احترام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *